مقصران‌ حادثه‌ تلخ جمهوری مشخص شدند

براساس گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران دو مسئله عدم عملیاتی شدن نردبام اول و شلوغی و ازدحام صحنه حادثه که عامل باز دارنده در استقرار نردبام دوم بوده است،تاثیر منفی گذاشته اند و در عین حال نا ایمن بودن ساختمان موصوف به گواه اسناد موجود از دیگر عوامل اصلی این حادثه بوده است.

مجله مهر: بیشتر از سه هفته از حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری می گذرد. حادثه ای که منجر به کشته شدن دو زن شد. باز نشدن نردبان و تشک نجات آتش نشانی، از همان روز اول به عنوان مقصر اصلی حادثه اعلام شد هرچند که آتش نشانی از عملکرد خود دفاع کرد و شهرداری تهران اعلام کرد پس از بررسی، نتیجه و دلیل اصلی این حادثه را اعلام می کند. امروز نتایج بررسی‌ها و یافته‌های تیم‌های بازرسی سازمان بازرسی شهرداری تهران اعلام شد تا این پرونده وارد مرحله تازه ای شود.

آتش سوزی در ساختمانی در خیابان جمهوری، به خودی خود قربانی نداشت اما ترس دو زنی که در کارگاه پوشاک طبقه پنجم این ساختمان حضور داشتند، باعث شد تا از پنجره های ساختمان بیرون بیایند و در فاصله آمدن ماشین آتش نشانی، باز نشدن نردبان ماشین اول و رسیدن ماشین دوم، از ساختمان پرت شوند و مرگ تلخی را رقم بزنند.

محمدباقر قالیباف فردای حادثه از برخوردها و اظهارنظرهای شتاب زده و احساسی نسبت به آتش نشانی و شهرداری تهران درباره این حادثه، انتقاد و اعلام کرد که با بررسی پرونده نتیجه را تا 15 روز دیگر اعلام می کند اما 25 روز طول کشید تا تیم‌های بازرسی سازمان بازرسی شهرداری تهران نظرشان را درباره این حادثه در بیانیه ای صادر کنند.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/11/23/253581_495.jpg
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =