طلا در کانال ۱۳۰۰ دلاری

روز گذشته قیمت اونس جهانی طلا یکی از بی‌سابقه‌ترین سطوح قیمتی خود در ماه‌های اخیر را ثبت کرد و به کانال 1300 دلاری وارد شد. طلا در ساعات پایانی روز نیز در مسیر افزایشی قرار داشت. کارشناسان معتقدند، عمده تقویت طلا تحت‌تاثیر عواملی چون آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا، کاهش شاخص سهام در این کشور و افزایش تقاضای خرید از سوی چینی‌ها و همچنین اظهارات اخیر رئیس‌کل بانک مرکزی آمریکا درخصوص لزوم ادامه سیاست‌های محرک پولی صورت گرفته است. این سطح قیمتی در 100 روز اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد روز گذشته قیمت اونس جهانی طلا یکی از بی‌سابقه‌ترین سطوح قیمتی خود در ماه‌های اخیر را ثبت کرد و به کانال 1300 دلاری وارد شد. طلا در ساعات پایانی روز نیز در مسیر افزایشی قرار داشت. کارشناسان معتقدند، عمده تقویت طلا تحت‌تاثیر عواملی چون آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا، کاهش شاخص سهام در این کشور و افزایش تقاضای خرید از سوی چینی‌ها و همچنین اظهارات اخیر رئیس‌کل بانک مرکزی آمریکا درخصوص لزوم ادامه سیاست‌های محرک پولی صورت گرفته است. این سطح قیمتی در 100 روز اخیر بی‌سابقه بوده است.

ورود اونس به کانال 1300 دلاری
طلا مرز شکنی کرد

گروه بازار پول- قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی، دیروز نیز افزایش یافت و به کانال 1300 دلاری وارد شد. افزایش قیمت طلا تا آخرین ساعات کاری دیروز ادامه داشت و نرخ هر اونس فلز زرد رنگ در ساعت 19 دیروز از مرز 1320 دلار نیز عبور کرد. کارشناسان بر این باور هستند که تقویت اخیر طلا به‌طور عمده تحت‌تاثیر آمارهای ضعیفی که روز پنج‌شنبه از اقتصاد آمریکا منتشر شد، کاهش شاخص سهام در این کشور و افزایش تقاضای طلا از سوی چینی‌ها رخ داده است. عمده پیش‌بینی‌ها درخصوص روند قیمتی طلا در میان‌مدت مثبت بوده و فلز زرد رنگ روزهای خوبی را سپری می‌کند.
 علاوه‌بر این، تقویت طلای جهانی، بالاخره توانست بازار سکه را در داخل نیز تکان دهد. قیمت سکه در آخرین روز هفته گذشته، باز هم تقویت شد. به دنبال این اتفاق، امیدها در بازار طلای داخل نیز تا حدودی افزایش یافته است. سکه‌فروشان بر این باور هستند که ادامه روند صعودی طلای جهانی می‌تواند رونق را به بازار طلای داخل بازگرداند. بازار ارز نیز در آخرین روز هفته گذشته حال و هوای دیگری داشت و زمزمه‌هایی در بین دلالان شنیده می‌شد، مبنی‌بر اینکه بازار قدری گرم شده است. صرافان در این خصوص با دلالان موافق بودند، ولی دلیل خاصی را برای این امر عنوان نمی‌کردند. تنها، حرف‌هایی شنیده می‌شد مبنی‌بر اینکه تغییراتی که در بازارهای جهانی و برابری ارزهای عمده در حال وقوع است، بازار داخل را نیز قدری تکان داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  64  =  68