تلفات رانندگی ایران، ۵ برابر آلمان

تلفات رانندگی در ایران حدود 5 برابر آلمان است.

این در حالی است که به ازای هر 100ایرانی حدود 15خودرو وجود دارد و به ازای هر 100آلمانی بیش از 55 خودرو ثبت شده است. ایران هم‌اکنون حدود 77 میلیون جمعیت دارد و کشور آلمان حدود 82میلیون نفر را در خود جای داده است. به گفته مدیرگروه قوانین، مقررات ومدیریت یکپارچه ترافیک سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک گفت:

بیش از 19هزار نفر در سال 91بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند، این در حالی است که تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات در کشور آلمان سالانه حدود 4هزار نفر است. محسن انصاری در سخنانی که مهر آن را منتشر کرد، با بیان اینکه یکپارچه نبودن مدیریت ایمنی، آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات را افزایش داده تا جایی که آمار تصادفات رانندگی در ایران در مقایسه با کشورهایی که حتی تعداد خودروی بیشتری هم دارند، چند برابر است گفت:

مدیریت یکپارچه ایمنی به‌معنای آن است که تمام دستگاه‌های متولی ترافیک تحت یک سیاست واحد انجام‌وظیفه کنند درحالی‌که طی 40سال اخیر 4ساختار فراسازمانی به‌منظور هماهنگی و انسجام بخشی بین دستگاه‌های متولی ایجادشده‌‌است که هیچ کدام از کار‌آمدی لازم برخوردار نبوده و نیستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1