عربستان برای کارگیری زنان اندونزی در ریاض قرار داد امضا می‌کند

وزیر کار عربستان گفت: برای به کارگیری زنان اندونزیایی در یکی از هتل‌های ریاض با وزیر کار و مهاجرت اندونزی چهارشنبه قرار داد امضاء می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از النشرة الاقتصادیة،‌ عربستان برای به‌کارگیری زنان اندونزی در هتل ریاض، چهارشنبه قرار داد امضاء می‌کند.

بنابراین گزارش، عادل محمد فقیه وزیر کار عربستان برای به کار گیری زنان اندونزیایی در هتل الفیصلیة ریاض با عبدالمهیمن اسکندر وزیر کار و مهاجرت اندونزی قرار داد امضاء خواهد کرد.

وزارت کار عربستان در ژوئیه 2011 ویزای کارگران اندونزیایی را (به دلیل کشته شدن صاحب کار عربستانی توسط کارگر زن اندونریایی) صادر نکرد و مقرراتی را در خصوص زندگی شهروندان عربستانی و اشتغال کارگران خارجی وضع کرد.

عربستان پیش از این قراردادهایی را برای به کارگیری کارگران فلیپین و سریلانکا امضاء کرده بود.

به گزارش فارس، چهار میلیون کارگر مهاجر که در عربستان سکونت دارند، به دلیل تمدید نشدن ویزای اقامتشان در انتظار اخراج از این کشور هستند که این امر اعتراض دولت‌های پاکستان و فیلیپین را به دنبال داشت.

دولت عربستان برای مقابله با معضل بیکاری جوانان خود برنامه اخراج کارگران خارجی را در دستور کار خود قرار داده است و از یک سو درصدد کاهش تعداد این کارگران و سپردن مشاغل آنها به اتباع عربستانی و از سوی دیگر قانونمند کردن وضعیت کارگران خارجی موجود در این کشور است.

حدود 300 نفر از کارگران اخراجی بعد از بازگشت به شهر مانیل پایتخت فیلیپین گفتند که آنها در عربستان مورد بدرفتاری قرار گرفتند، به گونه‌ای که چهار روز در یک زندان تنگ و کوچک حبس شده‌اند و قبل از انتقال آنها به هواپیما پاهای آنها را با زنجیر بسته‌اند.

اما مطالبی که از سوی  شهروندان عربستانی‌ و معترضان پیش از این در فضای مجازی منتشر شده است،‌ حاکی از آن است که این اعتراض‌ها در شهر مکه هم ادامه یافته و دستگیری صدها نفر از معترضان را در برداشته است.

ادامه خشونت‌های اعمال شده نیروهای امنیتی عربستان علیه کارگران خارجی و به خصوص کارگران اتیوپی، باعث شد، تا سفیر این کشور در ریاض واکنش نشان دهد وگروهی از مدیران ارشد اتیوپی برای بررسی وضعیت پیش آمده به ریاض سفر کنند.

دیگر خبرها از ابهام در سرنوشت 9 میلیون کارگر خارجی در عربستان حکایت می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  +    =  48