بی‌توجهی به شبکه فروش بیمه‌نامه

ششمین کنفرانس و جشنواره کسب و کار بیمه در نخستین روز کاری خود به آسیب‌شناسی شبکه‌های فروش بیمه با حضور نمایندگان شرکت‌های بیمه و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا در این کنفرانس یونس مظلومی – مدیرعامل شرکت بیمه رازی – با بیان این‌که مدیران شرکت‌های بیمه از نمایندگان خود انتظاراتی دارند که بسیاری از آنها برآورده نمی‌شود، گفت: فروش بیمه از مکانیزم گلوله برفی تبعیت می‌کند و فروشنده بیمه در ابتدای سال فعالیت خود از تعداد کمی مشتری برخوردار است و در سال‌های بعد این تعداد افزایش می‌یابد.

 

 

وی تصریح کرد: نمایندگان فروش باید به این مساله توجه داشته باشند که همه آنها در یک قایق نشسته‌اند بنابراین اگر هر کدام تنها به فکر منافع شخصی باشند این قایق غرق خواهد شد.

 

 

مدیر عامل شرکت بیمه رازی از وجود تقلب در شبکه فروش بیمه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه درباره‌ی مسائلی مانند واریز‌نشدن حق بیمه دریافتی از مشتری به حساب شرکت نمایندگان عنوان می‌کنند که در این تخلف دخیل نبودند و فرد دیگری از موقعیت آنها سوء‌استفاده کرده، در حالی که براساس قانون مسوولیت هر اتفاقی که در نمایندگی رخ دهد برعهده شخص نماینده است.

 

 

هم‌چنین در این کنفرانس مسعود طباطبایی – مدیر کل سابق نظارت بر دفاتر خدمات بیمه مرکزی _ اظهار کرد: از سال 87 تا 91 تعداد نمایندگان بیمه با شیب تندی رشد پیدا کرده و ما شاهد افزایش 20 هزار موردی نمایندگان بیمه در این مدت بودیم، اما افزایش اقدامات نظارتی و آموزشی به خوبی انجام نشده و چالش‌هایی را ایجاد کرده است.

 

 

وی افزود: اگر شرکت‌های بیمه موارد قانونی که در آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی بیمه مرکزی مصوب شده را به درستی رعایت کند 90 درصد از حجم شکایات کم می‌شود.

 

 

طباطبایی تصریح کرد: در حال حاضر رقابت ناسالم و انجام تبلیغات سوء از مشکلاتی است که در بازار بیمه کشورمان اتفاق می‌افتد، البته با اقدامات جدی بیمه مرکزی روبه‌رو خواهد شد.

 

 

مدیر کل سابق نظارت بر دفاتر خدمات بیمه مرکزی خاطر نشان کرد که تخلفات زیادی از سوی بازار‌یابان بیمه، شرکت‌ها انجام می‌شود که طبق قانون این تخلفات به نام شرکت‌های بیمه ثبت خواهد شد.

 

 

به گزارش ایسنا، هاشم آقازاده – دبیر کل این کنفرانس _ نیز با بیان این‌که صنعت بیمه کشور ما با گردش مالی 15 هزار میلیارد تومانی برای 40 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده، گفت: البته ما هم‌چنان تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

 

 

وی افزود: شعب، نمایندگی‌های حقیقی و حقوقی و کارگزاران رسمی و هم چنین بازاریان بیمه سهم 80 درصدی در تولید پرتفوی صنعت بیمه کشور دارند اما به لحاظ اقتصادی و مدیریتی نیازمند توجه بیشتری هستند.

 

 

آقازاده گفت: تحلیل اسناد مربوط به تحول صنعت بیمه نشان می‌دهد که توجه کافی به شبکه‌های فروش بیمه انجام نشده است و ما در این کنفرانس می‌خواهیم مسائل مربوط به شبکه‌های فروش را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =