ظرفیت اجرای روش های نوین پرداخت در ایران وجود دارد

در حاشیه همایش معرفی محصولات اینجنیکو در ایران مطرح شد:

با توجه به تحولات اخیر در حوزه پرداخت در ایران و با پیاده سازی شاپرک به عنوان سوئیچ ملی از سوی بانک مرکزی، الزاماتی برای امنیت شبکه ها ایجاد شده که خود نیازهای جدیدی را در حوزه پرداخت الکترونیک ایجاد نموده است.در حال حاضر بیش از 2 میلیون دستگاه POS فروشگاهی در ایران وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،همایش تخصصی معرفی محصولات اینجنیکو در حوزه پرداخت الکترونیک در ایران در هتل اسپینا برگزار شد.
قائم مقام مدیرعامل اطلاعات فناوری جهانی پارس (اینفوتک) گفت: در کشور ایران پتانسیل بسیار خوبی برای پیاده سازی راهکارهای نو در پرداخت الکترونیک وجود دارد که برای افزایش سرعت پیشرفت در این زمینه ها می بایست در توسعه زیر ساخت ها سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

 مریم برادران در حاشیه همایش بین المللی تخصصی در حوزه پرداخت الکترونیک که روز جاری در هتل اسپیناس تهران برگزارشد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تحولات اخیر در حوزه پرداخت الکترونیک در ایران و با پیاده سازی شاپرک به عنوان سوییچ ملی که باعث ارائه رویکردی متفاوت از مدل کسب و کارشده و همچنین الزاماتی که در خصوص امنیت پیاده سازی شده است نیازهای جدیدی در حوزه پرداخت الکترونیک ایجاد شده است.

وی گفت: خوشبختانه حرکت های موثر و روبه رشدی در حال انجام است که می تواند زمینه را برای ارائه خدمات هرچه بهتر به کاربران مهیا سازد.

برادران افزود: سیاست شرکت اینفوتک از ابتدای تاسیس به وجود آوردن دانش بومی در حوزه پرداخت الکترونیک بوده و در این راستا با شرکای تجاری بسیاری در حال تعامل می باشد که یکی از این شرکا شرکت اینجنیکو است.

وی با اشاره به این مطلب که اینجنیکو حدود 10 سال است که در ایران فعالیت می کند گفت:این شرکت 30 سال در زمینه ارائه راهکارها و تجهیزات پشتیبانی سیستم های پرداخت فعالیت دارد.

برادران اظهار کرد: اینجنیکو با ارائه راهکارهای متنوع و وسیع به بانکها و صاحبان کسب و کار، زمینه های مساعدی برای این قشر فراهم می کند تا بتوانند در جهت رفع بهتر نیاز های مشتریان خود حرکت کنند.

«امید» کلید واژه‌ای است که این روزها جلوه‌های مختلفی از آن را شاهد هستیم. از حضور نمایندگان 104 شرکت بزرگ فرانسوی در ایران گرفته تا همایش تخصصی معرفی محصولات شرکت اینجنیکودر ایران. آن‌هایی که دستی بر آتش دارند به خوبی می‌دانند اینجنیکو یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه راه‌کارهای بانکی و پرداختی چه در حوزه نرم‌افزار و چه در حوزه سخت‌افزار است. حضور چنین شرکت بزرگی در ایران برای معرفی محصولاتش حرف‌های زیادی در خودش دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

درست آخرین روز بهمن 92، هتل اسپیناس بلوار کشاورز، میزبان همایشی تخصصی با عنوان «همایش تخصصی معرفی محصولات شرکت اینجنیکو» بود. همایشی که شاید حاضرین در آن بیش از صد و پنجاه نفر هم نبودند، اما صد و پنجاه نفری که بیشتر مدیران و معاونین بانک‌ها و PSP هاو شرکت‌های فعال در این حوزه بودند.

اینفوتک، نماینده رسمی اینجنیکو

شرکت اینفوتک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف پرداخت الکترونیک، در حال حاضر نماینده رسمی شرکت اینجنیکو در ایران است. از همین رو همایش معرفی محصولات شرکت اینجنیکو در ایران با همکاری شرکت اینفوتک برگزار شد. به گفته مریم برادران، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت اطلاعات فناوری جهانی پارس، با توجه به تحولات اخیر کشور در حوزه پرداخت و ایجاد ساز و کارهای شاپرک، پاسخ به نیازهای جدید در حوزه پرداخت الکترونیک از اهداف برگزاری این همایش و نمایشگاه جانبی آن بود.

مریم برادران در خصوص بازار پرداخت الکترونیک در دنیا می‌گوید: «گرایش این بازار بیشتر به سمت پرداخت‌های غیر تماسی و کاربری آسان است. اینجنیکو اولین شرکتی است که دستگاه پرداخت غیرتماسی را درست کرد و امروز بیش از 5 میلیون دستگاه فعال دارد و دستگاه‌هایش مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی در زمینه پرداخت‌های غیر تماسی هستند.»

کوروش خوانساری مدیر فروش اینجنیکو که در این همایش حضور داشت می‌گوید: «امنیت در اینجنیکو، مفهوم یا ویژگی تولید نیست؛ بلکه به عنوان قلب تجارت ما محسوب می‌شود و ما به عنوان عضوی از سازمان‌های بین‌المللی استاندارد در حوزه امنیت پرداخت PCISCC و EMV به همراه شرکای تجاری خود به شدت درگیر و متعهد به ریسک‌های مرتبط با امنیت در حوزه پرداخت برای مشتریانمان هستیم.»

وی افزود: مسلما شرکتی مثل اینجنیکو که بیشترین تعداد دستگاه‌های پرداختی در دنیا را دارد نقات قوت بسیاری هم دارد؛ یکی از نقاط قوت اینجنیکو را می‌توان داشتن تجهیزات و راهکارهای مطابق با استانداردهای روز دنیا در حوزه پرداخت و قابلیت تطبیق با زیرساخت‌های مختلف در بیشتر بسترها را برشمرد. همچنین داشتن شبکه شرکای تجاری گسترده در سطح بین‌المللی و پشتیبانی فنی قوی یکی دیگر از ویژگی‌های اینجنیکو است.

همچنین مدیر بازاریابی اینجنیکو در حاشیه همایش اظهار داشت: سالانه بیش از 8 درصد از درآمد خود را در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می‌کند تا بتواند محصولات و راهکارهای امن و خلاقانه‌ای را به بازار جهانی عرضه کند.

حضور چنین شرکت‌هایی در ایران از دو جهت امیدوار کننده است؛ اول اینکه با رقابتی‌تر شدن بازار داخل می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم؛ البته این به شرطی است که رقابت را با چالش اشتباه نگیریم. دوم اینکه با باز شدن درها به سمت ایران، ما هم می‌توانیم امیدوار باشیم که شرکت‌های داخلی محصولات خود را مخصوصا در حوزه‌های بانکداری متمرکز و بانکداری اسلامی به بازارهای بالقوه صادر کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  1  =