تردد این خودروها در ایام نوروز ممنوع است

رییس پلیس راه کشور در آستانه سفر های نوروزی ضمن بیان توصیه های ایمنی گفت: داشتن برگه معاینه فنی از جمله الزامات سفر است و پلیس علاوه بر اعمال قانون و جریمه 30 هزار تومانی به هیچ عنوان به خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه تردد در جاده های کشور را نمی دهد.

خبرآنلاین: رییس پلیس راه کشور در آستانه سفر های نوروزی ضمن بیان توصیه های ایمنی گفت: داشتن برگه معاینه فنی از جمله الزامات سفر است و پلیس علاوه بر اعمال قانون و جریمه 30 هزار تومانی به هیچ عنوان به خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه تردد در جاده های کشور را نمی دهد.

محمد رضا مهماندار گفت: وارد شدن به ماه پایانی سال به معنای مهیا شدن برای سفرهای نوروزی است، اما هموطنان عزیز باید در نظر داشته باشند که حصول اطمینان از ایمنی خودروهایشان یکی از مهمترین الزامات سفر خواهد بود.

وی با اشاره به برخی اقدامات قبل از سفر افزود: کنترل خودروها و حصول اطمینان از عملکرد ایمنی آنها یکی از مهمترین اقداماتی است که باید به آن توجه جدی شود و برای این امر هم بهترین راهکار مراجعه به مراکز مکانیزه معاینه فنی است. در مراکز معاینه فنی مواردی نظیر ترمز، سیستم های تعلیق، کمک فنر و مسائلی که در ایمنی خودرو نقش حیاتی دارد کنترل می شود بنابراین مراجعه به این مراکز قبل از سفر الزامی و واجب است.

مهماندار همچنین گفت: بسیاری از نقایص خودرو در مسافت های داخل شهری نمایان نمی شود و در مسافت های طولانی و در سرعت های بالا است که برخی نقایص رخ می نماید. در چنین شرایطی مراجه به مراکز معاینه فنی می تواند گزینه مناسبی برای شناسایی این نقایص نظیر حساس بودن ترمز ها باشد.

رییس پلیس راه کشور در ادامه با اشاره به نقش نقص فنی خودروها در تصادفات گفت: پلیس راه کشور برخوردی بدون اغماض با خودروهای فاقد معاینه فنی خواهد داشت و علاوه بر اعمال قانون و جریمه 30 هزار تومانی، به هیچ عنوان اجازه تردد به این خودروها در جاده های کشور را نخواهد داد.

مهماندار همچنین گفت: اقداماتی از قبیل حس مسئولیت پذیری اجتماعی و اینکه رانندگان در جاده ها مسئول حفظ جان سرنشینان و دیگر مسافران هستند و نیز کنترل بیمه نامه از دیگر موارد الزامی برای سفر است.

معاینه فنی ضامن ایمنی مسافران در جاده ها

مدیر بهره برداری از مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای تهران با تقدیر از اهتمام پلیس راه کشور گفت: مراجعه به مراکز معاینه فنی می تواند ضامن ایمنی در سفر های نوروزی باشد.

محمد طاهریان گفت: در نوروز 92 ،97 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی خودروهای تهران در سفر های نوروزی دچار هیچ مشکلی نشدند که این امر حاکی از اهمیت معاینه فنی خودروها قبل از سفر است.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال گفت: در سال 91،حدود 20 درصد مراجعات به مراکز معاینه فنی در اسفند ماه صورت پذیرفت که پیش بینی می شود این روند در اسفند ماه سال جاری افزایش یافته و به حدود 30 درصد برسد. از این رو از شهروندان تقاضا می شود تا در اسرع وقت و از همین امروز به فکر مراجعه به مراکز معاینه فنی باشند تا از ازدحام بیش از اندازه در روزهای پایانی سال جلوگیری شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  −  21  =