تجار ایرانی این روزها کجا می‌روند؟

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: هیاتی از تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی به رهبری رئیس اتاق ایران 24 فروردین 1393 برابر با 13 آوریل 2014 به آلمان سفر خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: هیاتی از تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی به رهبری رئیس اتاق ایران 24 فروردین 1393 برابر با 13 آوریل 2014 به آلمان سفر خواهد کرد.

غلامحسین شافعی در دیدار با هیئتی تجاری و صنعتی از کشور آلمان با اشاره به روابط طولانی و پرسابقه ایران و این کشور از آماده بودن شرایط و زمینه‌های لازم برای از سرگیری مناسبات خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، افزود: آلمان در بخش صنعت همکاری‌های خوبی با ایران داشته و امروز با توجه به تغییرات ایجاد شده در دیپلماسی سیاسی ایران، روزنه‌های جدیدی برای احیای روابط به وجود آمده است.

وی با تاکید بر این نکته که اقتصاد بزرگ ایران و کشورهای پیرامون آن در طول چند سال گذشته تحولات مثبتی را پشت سرگذاشته‌اند، تصریح کرد: گرچه آلمان در ایجاد محدودیت‌ها علیه ایران نقش پررنگی داشت اما امروز به دلیل آشنایی این کشور با اقتصاد ایران و آماده شدن زمینه ها برای احیای روابط، ظرفیت قابل توجهی به منظور توسعه روابط دو کشور وجود دارد. بازرگانان ایرانی و آلمانی باید از این تحرکات جدید استقبال کرده و گذشته را جبران کنند.

شافعی ادامه داد: در همین راستا اولین سفر اتاق ایران بعد از این تحولات به منطقه اروپا، کشور آلمان خواهد بود. در حال حاضر همه چیز برای حرکت‌های جدید آماده است. اقتصاد ایران و آلمان پیوند محکم با دامنه وسیعی داشته‌اند و در حوزه‌های متعددی چون مخابرات، الکترونیک، پتروشیمی، استخراج نفت و صنعت خودرو با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

وی  امکان برقراری روابط سه جانبه و چند جانبه بین ایران، آلمان و کشورهای آسیای مرکزی و همسایگان ایران خبر داد و یادآور شد: به طور قطع حضور این هیأت برای آغاز فعالیت‌های تجاری و صنعتی مؤثر خواهد بود و تجار آلمانی حاضر در ایران باید بدانند که آنچه خواهند دید با آنچه که درباره ایران شنیده‌اند کاملاً متفاوت است. تصویری که از ایران ارائه می‌شود با واقعیت متفاوت بوده چرا که ایران، زنده، در حال رشد و حرکت رو به جلو است.

به گفته شافعی، هیاتی از تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی به رهبری رئیس اتاق ایران 24 فروردین 1393 برابر با 13 آوریل 2014 به آلمان سفر خواهد کرد.

همچنین در این دیدار، هورست اشراگه، رئیس اتاق بازرگانی آلمان در هانوفر، با ابراز خرسندی از این سفر و امکان رسیدن به نقاط مثبت در طول این 3 روز حضور در ایران، اعلام کرد: اطمینان دارم که این هیأت سرآغاز حضور هیأت‌های دیگری در ایران و برقراری روابط و مناسبات جدید بین دو کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: اتاق‌هانوفر جز اتاق‌های بزرگ در آلمان است و این ایالت جزء شهرهای بزرگ صنعتی آلمان شناخته می‌شود.

اشراگه از رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران دعوت کرد که در طول سفر خود به آلمان حتماً از هانوفر دیدن کند و از نزدیک با توانایی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی این منطقه آشنا شود.

رئیس اتاق بازرگانی آلمان در هانوفر خاطر نشان کرد: در طول این دیدارها می‌توانیم همکاری‌های مشترک و پروژه‌های متعددی را بین دو کشور تعریف کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3