دومین وعده اینترنتی وزیر ارتباطات محقق می‌شود؟

فقط یک هفته فرصت تا پایان برنامه صد روزه دوم وزارت ارتباطات برای تحقق وعده افزایش 40 گیگا بیت بر ثانیه‌ای پهنای باند باقی مانده است و باید دید آیا ظرفیت اینترنت کشور به 150 گیگ بر ثانیه می‌رسد یا خیر.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، افزایش چهل گیگا بیتی پهنای باند بین‌الملل و به عبارتی افزایش ظرفیت اینترنت در صد روز ابتدایی کار دولت تدبیر و امید، خبر خوشحال کننده‌ای بود که سریعا از زبان وزیر ارتباطات و پای تریبون رسانه‌‌ها مطرح شد.

عمده دستاورد وزارت ارتباطات در این بازه زمانی همین افزایش ظرفیت در شبکه داخلی و بین‌الملل بود که مانورهای بسیاری حول آن داده شد و وعده افزایشی به همین میزان تا پایان برنامه صد روزه دوم هم مطرح گردید.

چنین اقدامی که عملا در دولت‌های مختلف به عنوان افتخار از آن یاد و بسیار پیرامون آن مانور رسانه‌ای داده می‌شود، هیچگاه برای مردم ملموس و قابل درک نبوده است. اگر کمی با ابزار تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی آشنایی داشته باشیم و سری هم به برخی کامنت‌های پیوست شده به اخبار برخی رسانه‌ها بزنیم به چنین دیدگاهی از سمت مردم خواهیم رسید.

یا نمی‌دانند منظور از این افزایش ظرفیت‌ها چیست یا به همین بسنده می‌کنند که این موارد شعار است و دولت‌ها برای خوب جلوه دادن خود، از این مباحث استفاده ابزاری می‌کنند.

چیزی که مهم است تا هفته آینده و بازگشت وزیر ارتباطات از MWC اسپانیا (کنگره جهانی موبایل)، وعده دوم واعظی درباره افزایش 40 گیگا بیتی پهنای باند نیز باید محقق شود زیرا پیش از این و در ارائه گزارش عملکرد 100 روزه خود گفته بود که تا پایان صد روزه دوم نیز افزایشی به مانند افزایش دور اول (40 گیگا بیت بر ثانیه) را خواهیم داشت.

هم‌اکنون با افزایش 40 گیگا بیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور در صد روز اول برنامه وزارت ارتباطات، ظرفیت شبکه اینترنتی کشور 110 گیگا بیت بر ثانیه است.

تاکنون که هیچ خبری مبنی بر افزایش مجدد این ظرفیت از سوی زیرساخت مطرح نشده در حالیکه تجربه ثابت کرده شرکت ارتباطات زیرساخت به محض هرگونه تغییر و تحولی در شبکه، موضوع را سریعا رسانه‌ای می‌کند اما همچنان این اتفاق نیفتاده است؛ هرچند که یک هفته تا پایان برنامه 100 روزه دوم با احتساب روی کار آمدن وزیر ارتباطات بعد از دریافت رأی اعتماد نمایندگان مجلس در تاریخ 24مردادماه باقیمانده است.

اگر وعده دوم در ارتباط با افزایش حداقل 40 گیگا بیت بر ثانیه اتفاق افتد، ظرفیت شبکه اینترنت کشور به 150 گیگا بیت بر ثانیه خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  76  =  80