نشر پول بدون پشتوانه سبب تورم می‌شود

مشاور عالی وزیر کشور در توسعه مناطق با بیان اینکه دولت مالک پول نبوده و فقط ناشر آن است گفت: نشر پول بدون پشتوانه سبب تورم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم علی عبدالعلی‌زاده در همایش روز مهندس که با حضور پرشور مهندسان و مدیران استان سمنان و نیز فرماندار شهرستان سمنان در تالار دانشگاه سمنان برگزار شد اظهار کرد: دولت، پاسدار ارزش پول است و نباید برای نیازهای خود پول منتشر کند.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح منابع درآمدی دولت برای اجرای برنامه‌های خود عنوان کرد: نیازهای مالی دولت باید از طریق اخذ مالیات و دریافت حقوق گمرکی تأمین شود.

مشاور عالی وزیر کشور در توسعه مناطق با اشاره به لزوم ملموس بودن آثار و نتایج هزینه‌های مالیات برای مردم بیان کرد: دریافت مالیات باید تولید و خدمات را در پی داشته باشد سبب ایجاد کار و اشتغال شود تا مردم از حکومت احساس راحتی کنند.

عبدالعلی زاده با تأکید بر کاهش وابستگی دولت به درآمدهای نفتی برای جبران هزینه‌های خود گفت: دولت نباید برای تأمین هزینه‌های خود منابع جبران ناپذیر نفت را بفروشد.

وی خصوصی سازی کالا و خدمات را از جمله راه‌هارهای مهم کاهش هزینه‌های دولت دانست و افزود: در این صورت، دولت می‌تواند با فراغ بال در صحنه های جهانی بیشتر حضور پیدا کند.

مشاور عالی وزیر کشور در توسعه مناطق  با اشاره به اینکه تلاش برای نگهداری وضع موجود را راه درستی نیست اظهار کرد: برون سپاری خدمات دولتی سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد شده اقتصاد کشور را شکوفا می‌کند.

تغییر دید مدیران به اقتصاد کشور سبب تحقق حماسه اقتصادی می شود

مشاور عالی وزیر کشور در توسعه مناطق، با بیان اینکه حماسه اقتصادی در واقع تغییر دید مدیران به اقتصاد کشور است تصریح کرد: حماسه سیاسی نیز همان تغییر راهبردها و سیاست‌های اداره کشور و مدیریت کشور از یک تندروی به یک اعتدال و امید با تدبیر است.

عبدالعلی زاده با اشاره به قدمت 65 ساله برنامه‌ریزی در کشور خاطرنشان کرد: برنامه های پنج ساله، هفت ساله و 10 ساله و دیگر برنامه‌های از این دست که در کشور اجرائی شده در واقع از بین بردن ارزهای نفتی ما بود.

وی با مقایسه ایران و مالزی در سال‌های قبل و حال حاضر عنوان کرد: امروز قبول داریم که توسعه نیافته‌ایم و همه قبول دارند که به مقصود نرسیده‌ایم.

مشاور عالی وزیر کشور افزود: کشور مالزی را 80 سال پیش کسی نمی شناخت و جزء کشورهای محسوب می‌شد، اما اکنون مالزی با برنامی‌ریزی درست و اجرای درست آن، از یک سرزمین سوخته به یک اقتصاد شکوفا تبدیل شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =