پست بانک یارانه نقدی ۶ میلیون خانوار روستایی را پرداخت کرد

وزیر ارتباطات گفت: پرداخت یارانه نقدی 6.1 میلیون خانوار روستایی، پرداخت 5.2 میلیون سود سهام عدالت، راه‌اندازی و ایجاد صندوق قرض الحسنه خرد روستایی و پرداخت انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای پست بانک بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، محمود واعظی پست بانک را یکی از مجموعه‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و اظهار کرد: در چند ماه گذشته کمتر از فعالیت‌ها و عملکرد این مجموعه اطلاع رسانی شده است.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با مدیران ارشد پست بانک برای گسترش خدمات بانکی در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهای کشور داشت، گفت: ارائه خدمات مالی و بانکی در مناطق روستایی برای بانک‌ها و مؤسسات مالی فاقد توجیه اقتصادی است و متأسفانه بسیاری از مردم این مناطق از ارائه این نوع خدمات محروم هستند.

او افزود: به همین دلیل در سال 66 وظیفه انجام پست مالی به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اضافه شد و در سال 1374 پست بانک ایران براساس شرح وظایف و با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های این وزارت به ویژه شرکت پست تشکیل و هم‌اکنون 14 هزار نقطه تماس و دفاتر خدمت‌رسانی را در مناطق مختلف به ویژه در روستاها ایجاد نموده که بزرگترین شبکه مالی و بانکی در کشور است که می‌تواند در خدمت‌رسانی به مناطق محروم و روستاها نقش مؤثری داشته باشد.

واعظی درباره عملکرد این بانک عنوان کرد: پرداخت یارانه نقدی 6.1 میلیون خانوار روستایی، پرداخت 5.2 میلیون سود سهام عدالت، راه‌اندازی و ایجاد صندوق قرض الحسنه خرد روستایی که منجر به پرداخت وام‌های خرد تا سقف 100 میلیون ریال در روستاها شده، پرداخت انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی و … از مهمترین دستاوردهای این بانک در طول دوران خدمت رسانی به مردم فهیم و نجیب در اقصی نقاط کشور، بوده است.

وی ادامه داد: برنامه های توسعه‌ای پست بانک را مورد بررسی قرار دادیم و مقرر شد نسبت به ایجاد و راه‌اندازی 6 هزار دفتر خدمات بانکی اقدام گردد تا از این طریق زمینه گسترش حضور در روستاها از 30 درصد به 60 درصد افزایش یابد و نقاط بیشتری را تحت پوشش خدمات مالی و بانکی الکترونیکی و آنلاین قرار دهیم.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: امیدوار هستم با برنامه‌ریزی انجام شده و انگیزه و اراده کارکنان و مدیران پست بانک زمینه رضایت بیشتری را در مناطق روستایی داشته باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  ⁄  94  =