آمریکا روسیه را تهدید به اعمال تحریم کرد

با افزایش تنش ها میان روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز شنبه روسیه را تهدید به اعمال تحریم کرده و از باراک اوباما خواست دست به یک اقدام بین المللی علیه کرملین بزند.

ایرنا: با افزایش تنش ها میان روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز شنبه روسیه را تهدید به اعمال تحریم کرده و از باراک اوباما خواست دست به یک اقدام بین المللی علیه کرملین بزند.
 
اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز شنبه در بیانیه ای اعلام کردند که کنگره آمریکا آماده اعمال ˈتحریم های هدفمندˈ علیه مقام های روسیه و هر جریانی است که در جهت از میان بردن حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین اقدام نماید.

در این بیانیه که توسط همه اعضای دموکرات و جمهوریخواه این کمیته امضا شده از باراک اوباما خواسته شده است که رهبری یک اقدام قاطع بین المللی علیه روسیه را به دست گیرد.

این بیانیه پس از آن منتشر می شود که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز جمعه به روسیه درباره پیامدهای هرگونه دخالت نظامی در اوکراین هشدار داده بود.

رییس جمهور آمریکا در سخنانی که در کاخ سفید بیان کرد گفت که تجاوز به تمامیت ارضی اوکراین هزینه خواهد داشت.

وی نسبت به تحرکات نیروی نظامی روسیه در اوکراین شدیدا ابراز نگرانی کرد و گفت که این اقدام می تواند ثبات جهانی را به شکل جدی به خطر اندازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄    =  4