وزارت اطلاعات نمی‌تواند شکایت خود را از انجمن صنفی پس بگیرد

سخنگوی قوه قضائیه درباره بازگشایی مجدد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و برخورد قوه قضائیه با پرونده حق مأموریت 12 میلیارد تومانی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از نشست خبری خود درباره موضوع حق مأموریت 12 میلیارد تومانی مورد اشاره از سوی رئیس سازمان بازرسی گفت: این موضوع صحت دارد و در استان فارس شهر شیراز متأسفانه شاهد آن بوده‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه پرونده به سرعت در دستور رسیدگی قرار گرفت و حدود 5 نفر بازداشت شده‌اند که البته تعدادی با قرار وثیقه آزاد شده و بقیه هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

اژه‌ای گفت: ‌در این پرونده برای بخشی که به نتیجه رسیده کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه رفته است اما هنوز کار رسیدگی به این پرونده به اتمام نرسیده است.

یکی از خبرنگاران خطاب به اژه‌ای گفت برخی روزنامه‌ها در روزهای اخیر اقدام به انتشار مطالبی از جانب نقش‌آفرینان فتنه 88 دارند آیا دستگاه قضایی با این افراد برخورد خواهد کرد، که وی پاسخ داد: به حق فتنه سال 88 فتنه بزرگی بود که برخی از آن حمایت کردند و برخی از کشورهای غربی حمایت خودشان را اعلام کردند.

وی افزود: ‌آن فتنه ظلم بزرگی به نظام وارد کرد و اگر در این راستا افرادی مرتکب جرم شوند قطعاً با آنها برخورد خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره اقدام رسانه‌ها نیز گفت: ‌آن مقدار از اقدامات رسانه‌ها که مجرمانه قلمداد شود هم قطعاً مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

اژه‌ای در پاسخ به سؤال دیگری درباره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که پیش از این منحل شده و عده‌ای قصد دارند مجدداً فعالیت این انجمن آغاز شود نیز گفت: در آن پرونده وزارت اطلاعات شاکی نبود بلکه وزارت اقدامات مجرمانه‌ای را از سوی این انجمن مورد ارزیابی قرار داده بود و به همین دلیل موضوع را به قوه قضاییه اطلاع داد.

وی گفت: وزارت اطلاعات به همین دلیل نمی‌تواند شکایت خود را پس بگیرد اما اگر افرادی که پیش از این در این انجمن نقش ایفا می‌کردند و اساسنامه این انجمن و همچنین نحوه فعالیت آن از یک کار سیاسی به کار صنفی تغییر کند فعالیت آن انجمن بلامانع خواهد بود والا همچنان از فعالیت این انجمن جلوگیری می‌شود.

اژه‌ای درباره سرانجام رسیدگی به اتهامات برخی افراد در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی نیز گفت: در این پرونده هستند کسانی هستند که هنوز به اتهاماتشان رسیدگی نشده که یک بخشی از این موضوع به دلیل این بود که قاضی پرونده مسئولیتی گرفت که باید بررسی شود همچنان با همان ابلاغ ویژه سابق می‌تواند به کارش ادامه دهد یا خیر اما به هر ترتیب تلاش بر این است تا این پرونده نیز مورد رسیدگی قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شما روز گذشته اعلام کردید که اگر دادگاه‌ها به صورت علنی برگزار شود بازدارندگی خواهد داشت اما از طرفی ماده 188 این اجازه را نمی‌دهد چه تمهیدی اندیشیده شده گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد علنی برگزار شدن و انتشار جلسه دادگاه از سوی رسانه‌ها نقش بسزایی از بازدارندگی از وقوع جرایم دارد.

وی افزود: هر چند  بر اساس قانون فعلی این اقدام ممکن نبوده و ما محظور قانونی داریم.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: من نمی‌توانم در این زمینه لایحه‌ای به دولت بدهم اما قطعاً پیگیر این موضوع خواهم بود تا مشکلات آن نیز برطرف شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =