قیمت سکه حدود ۲۵هزار تومان افزایش یافت /تحلیل فعالان بازار از نوسان قیمت‌ها

پس از ماه‌ها آرامش در بازار سکه و ارز بار دیگر با تحرکات پایان سال نوسان به این بازار بازگشته است، بطوری که امروز قیمت هر سکه تمام بهار آزادی به یک میلیون تومان و هر دلار آمریکا به 3080 تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس بازار سکه و ارز که پس از تلاطمات سال گذشته روند آرامی را در  ماه‌های گذشته در پیش گرفته بود اما با فرا رسیدن روزهای پایان سال بار دیگر نوسان و عمدتا رشد قیمت‌ها به این بازار بازگشته است.

با گذری در بازار سکه و ارز میدان فردوسی و نگاه کردن به تابلوی صرافی‌ها می توان مشاهده کرد سکه تمام که تا چند وقت قبل کمتر از 900 هزار تومان بود امروز بار دیگر خط مقاومت یک میلیون تومان را شکست و پس از ماه‌ها خود را میلیونی کرد.

دلار آمریکا هم که پس از روی کار آمدن دولت روحانی قیمتش کمتر از  3 هزار تومان بود بار دیگر از سکوی 3 هزار تومانی پرید و با پشت سر گذاشتن به موانع 3025و 3050 به 3080 تومان رسید. 

افزایش قیمت سکه و دلار در آستانه سال نو با توجه به افزایش تقاضا و افزایش قیمت اونس جهانی موضوع تازه‌ای نیست اما با توجه به آرامش چند ماه اخیر بازار سکه و ارز و رشد آرام قیمت جهانی اونس انتظار این افزایش قیمت وجود نداشت.

حمیدی یکی از صراف‌های‌ در پاسخ به این پرسش که دلیل افزایش قیمت ارز چیست، گفت: دلیل  افزایش قیمت ارز شایعات مربوط به جنگ روسیه و اکراین است.

وی افزود: به دنبال افزایش قیمت ارز، قیمت سکه هم بالا می‌رود، البته بالا رفتن اونس جهانی هم بر روی افزایش قیمت سکه تأثیر گذار بوده است بنابراین دو عامل افزایش قیمت اونس جهانی و دلار بر روی قیمت سکه تأثیر گذار بوده‌اند.

این فعال بازار سکه و ارز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که آیا قیمت‌ها باز هم افزایش می‌یابد، اظهار داشت: فکر می‌کنم هر چه به ایام نوروز نزدیک‌تر شویم قیمت‌ها  افزایش می‌یابد.

وی گفت: اما برای سال آینده نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی می‌افتد و باید منتظر ماند.

فعال دیگر بازار سکه و ارز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه دلیل افزایش قیمت سکه و ارز چیست، گفت: جنگ روسیه و اکراین دلیل اصلی این افزایش قیمت‌هاست.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که آیا نزدیک شدن به سال نو دلیل افزایش قیمت سکه و ارز است گفت: خیر، تقاضا آن قدر زیاد نشده که سبب افزایش قیمت شود مردم برای رفع نیاز اقدام به خرید سکه و ارز می‌کنند، بنابراین چون تقاضا در حد نرمال است نمی‌تواند بر روی قیمت‌ها تأثیر گذار باشد. 

این گزارش می‌افزاید: اکثریت فعالان بازار دلیل اصلی افزایش قیمت سکه و ارز را احتمال وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین می‌دانند و دلیل بعدی را افزایش تقاضا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز می‌دانند، حتی برخی هم معتقدند که اصلا نزدیک شدن به ایام نوروز تأثیر بر روی قیمت سکه نداشته است.

به گزارش فارس تا لحظه تهیه این گزارش قیمت  هر سکه بهار آزادی در میدان فردوسی یک میلیون تومان، نیم سکه بهار آزادی 500 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 295 هزار تومان بود.

این گزارش می‌افزاید: قیمت هر دلار آمریکا 3080 تومان است و برخی از صرافی قیمت هر دلار آمریکا را در صبح امروز 3090 تومان عنوان کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1