کاهش ۱۳ دلاری قیمت طلا با بهبود وضعیت اشتغال آمریکا

در حالی که آمارها از بهبود وضعیت اشتغال آمریکا در فوریه 2013 خبر داد قیمت طلا در بازار جهانی 13 دلار کاهش یافت و به 1338 دلار در هر اونس رسید

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از بلومبرگ، در حالی که کارفرمایان آمریکایی در ماه گذشته، بیش از میزان پیش بینی ها، نیروی کار جدید استخدام کردند و فشار بر فدرال رزرو را برای کاهش سرعت تعدیل سیاست محرک پولی کاهش دادند، قیمت طلا به پایین ترین رقم در طول یک هفته اخیر رسید.
بر اساس آمارهای دولتی، در مقایسه با رقم 149 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده توسط  اقتصاددانان در این ماه 175 فرصت شغلی جدید در اقتصاد آمریکا ایجاد شده است. با این وجود نرخ بیکاری در آمریکا از 6.6 درصد به 6.7 درصد در ماه فوریه افزایش یافت و این درحالی بود که افراد بیشتری به جمع نیروی کار اضافه شدند و کار مناسبی نیافتند. فدرال رزرو، که قرار است نشست بعدی خود را در روز های 18 و 19 مارس برگزار کند، سیاست خرید اوراق قرضه خود را در دو ماه گذشته  10 میلیارد دلار کاهش داده و میزان خرید ماهیانه اوراق قرضه را به 65 میلیارد دلار رسانده است.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 11 درصد افزایش یافته که ناشی از افزایش تقاضا برای خرید فلز زرد به دلیل بحران اوکراین و نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد آمریکا بوده است. در سال 2013، و همزمان با افزایش شاخص ها در بورس آمریکا و پایین باقی ماندن نرخ تورم در این کشور، قیمت طلا 28 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از 1981 تاکنون بوده است.
لانس رابرتس، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با توجه به اینکه آمارهای امروز بازار کار نشان می دهد که اقتصاد آمریکا در حال بهبود یافتن است، ترس از معامله کردن کمرنگ خواهد شد.» وی افزود: «تیترهای خبری مربوط به اقدامات روسیه، همچنان موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.»
قیمت طلا برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات دیروز جمعه با 13 دلار کاهش به 1338 دلار در هر اونس رسید که بیشترین کاهش از 26 فوریه تاکنون بود.
با این وجود در هفته معاملاتی گذشته قیمت طلا 18 دلار افزایش  یافت. در ابتدای این هفته هر اونس طلا در برابر 1320 دلار معامله می شد. همزمان با افزایش تنش ها در اوکراین، در روز سوم مارس، قیمت طلا به 1355 دلار رسید که بالاترین قیمت از 30 اکتبر تاکنون بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  24  =  30