تمدید فعالیت صندوق نیکوکاری گردشگری

بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری بانک گردشگری تنها در طی یک سال گذشته بیش از 65 درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مجید رضوی مدیر امور سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بانک گردشگری از بازدهی 124 درصدی صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری این بانک از ابتدای تأسیس تاکنون خبرداد و گفت: بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری بانک گردشگری تنها در طی یک سال گذشته بیش از 65 درصد بوده است.

رضوی هم‌زمان با روز احسان و نیکوکاری به ارائه گزارش درباره عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری بانک گردشگری پرداخت و اظهار داشت: صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری بانک گردشگری با هدف کمک‌رسانی به معلولین ذهنی و جسمی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور با بیش از دو سال فعالیت خود توانسته است گام مؤثری را در این راستا بردارد.

به گفته وی، این موفقیت باعث گردید تا دوره فعالیت صندوق برای مدت سه سال دیگر نیز تمدید شود.

مدیر امور سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بانک گردشگری تصریح کرد: به موجب این عملکرد موفق، بیش از 1500 میلیون ریال سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خیرخواهانه نیکوکاران، در اختیار سازمان بهزیستی کل کشور قرار گرفته است که برحسب گزارش آن سازمان وجوه فوق صرف درمان معلولان تحت حمایت، در حوزه‌هایی نظیر درمان‌های سرپایی و هزینه ویزیت پزشکان، جراحی ترمیمی، جراحی ارتوپدی، جراحی قلب، جراحی نخاعی و جراحی پیوند کبد شده‌است.

وی افزود: مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیکوکاری در تداوم کمک‌رسانی و مشارکت سرمایه‌گذاران در امور نیکوکارانه است که حتی با سرمایه‌گذاری در یک واحد‌ از واحدهای صندوق حاصل می‌شود.

رضوی درباره عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری بانک گردشگری گفت: تفاوت این صندوق با دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری این است که خیّرین می‌توانند با انتخاب یکی از سه روش موجود، در امور خیرخواهانه موضوع صندوق مشارکت کنند.

وی گفت: حالت اول اهداء اصل و سود سرمایه است که در این روش، خیّرین واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق نیکوکاری را به نام سازمان بهزیستی کشور خریداری می‌نمایند. در این حالت علاوه بر اصل پول، سود حاصل از آن نیز در راستای کمک به معلولان صرف خواهد گردید.

رضوی اظهار داشت: بخشش سود سرمایه نوع دوم فعالیت است که بر اساس آن در این روش، نیکوکاران می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق نیکوکاری را به نام خود خریداری کنند و تمام سود آن را به این امر خیر اختصاص دهند. در این حالت ایشان قادر خواهند بود هر زمان که تمایل داشته باشند اصل سرمایه‌ خود را از صندوق درخواست نمایند.

مدیر امور سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بانک گردشگری اظهار کرد:اهداء بخشی از سود سرمایه حالت سوم است که در این روش، فرد نیکوکار می‌تواند کودکان معلول را در سود سرمایه خود شریک کند به‌طوری‌که درصد ثابتی از سود هر فصل صندوق را به خود اختصاص داده و مابقی سود را هر اندازه که باشد به سازمان بهزیستی واگذار نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  10