عرضه اولیه دارویی‌ها امروز در فرابورس

امروز 10 درصد از سهام دو شرکت دارویی در فرابورس عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، بهارستانی مدیرعامل گروه دارویی سبحان گفت: امروز 10 درصد از سهام شرکت های سرمایه گذاری اعتلای البرز و شرکت کی بی سی با فاصله زمانی دو ساعته در فرابورس عرضه خواهند شد.

وی افزود: شرکت اعتلای البرز در حدود 18 میلیون سهم معادل 10 درصد از کل سهام این شرکت را امروز در فرابورس عرضه خواهد کرد که 8 میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت و 10 میلیون سهم نیز به کل معامله گران آنلاین ارائه خواهد شد. شرکت کی بی سی نیز 10 درصد از سهام شرکت معادل 6 میلیون سهم را امروز در فربورس عرضه خواهد کرد.

داریوش افشار مدیرعامل شرکت دارویی کی بی سی در این خصوص اظهار داشت: 60 سال از حضور کی بی سی در بازار دارویی کشور می گذرد در حالی که هم اکنون، این شرکت سومین شرکت بزرگ دارویی کشور محسوب می شود.

وی در خصوص عملکرد این شرکت در سال جاری افزود: در یازده ماه گذشته کی بی سی توانسته است به سودآوری 12 میلیارد و 270 میلیون تومانی دست یابد که به این ترتیب سود هر سهم آن معادل 204 تومان خواهد بود.

وی نداشتن هیچگونه معوقه بانکی را از جمله مزایای این شرکت برشمرد و در خصوص تخصیص ارز یه این شرکت خاطرنشان کرد: کی بی سی تنها با ارز مبادله ای معاملات خود را انجام می دهد و تا به حال هیچ مشکلی برای تخصیص ارز نداشته ایم.

محمد علی شیرازی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری اعتلای البرز در خصوص عرضه اولیه این شرکت گفت: 10 درصد از سهام این شرکت امروز در فرابورس عرضه خواهد شد در حالی که سرمایه این شرکت بالغ بر 18 میلیارد تومان است که در 11 ماه گذشته سود شناسایی شده برای هر سهم بالغ بر 157 تومان گزارش شده است.

وی در ادامه افزود: این شرکت افزایش سرمایه 100 درصدی در سال آتی خواهد شد که از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1