بانک سینا بر لزوم عدم ارائه اطلاعات بانکی به اشخاص ناشناس تاکید کرد

اخیراً شخصی ناشناس طی تماس تلفنی با مشتریان و معرفی خود به عنوان نماینده بانک در امور خدمات الکترونیک و اعلام این که قصد فعال سازی سرویس جدیدی برای مشتریان دارد، اطلاعات شناسنامه‌ای و شماره حساب آن ها را دریافت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا بانک سینا مجددا بر لزوم عدم ارائه اطلاعات بانکی از سوی مشتریان به اشخاص ناشناس تأکید کرد.

اخیراً شخصی ناشناس طی تماس تلفنی با مشتریان و معرفی خود به عنوان نماینده بانک در امور خدمات الکترونیک و اعلام این که قصد فعال سازی سرویس جدیدی برای مشتریان دارد، اطلاعات شناسنامه‌ای و شماره حساب آن ها را دریافت می‌کند و در تماس های بعدی از مشتری درخواست ورود شماره‌های اعلامی از طریق گوشی تلفن همراه را می‌کند.

بر اساس گزارش یاد شده، این شیوه یکی از روش های مهندسی اجتماعی و نمونه ای از فیشینگ تلفنی بوده که طی آن افراد کلاهبردار با ترفندهای مختلف از کاربر می خواهند تا اطلاعات کارت یا حساب بانکی خود را از طریق تلفن وارد کنند.

در ترفند مذکور حتی ممکن است کلاهبرداران با ترغیب مشتری برای تماس با یک شماره تلفن گویا، اطلاعات بانکی وی را سرقت کنند. در این روش گاهی به منظور جلب اعتماد قربانی از تلفن گویای مشابه تلفن بانک ها نیز استفاده می شود.

در این گزارش با تأکید مجدد بر این که بانک سینا هرگز و به هیچ وجه اطلاعات محرمانه مشتریان را از طریق تلفن، ایمیل و پیامک درخواست نمی‌کند، از مشتریان خواسته شده از افشای اطلاعات حساب و کارت خود نزد دیگران اکیداً خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه تماس مشکوک با این مضمون و سایر مضامین مشابه، مراتب را سریعاً به مرکز ارتباط مشتریان بانک سینا به شماره 48052000 – 021 اطلاع دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  11  =  16