واکنش منفی بازار به سخنان رئیس فدرال رزرو

بازارهای مالی آمریکا طی سال های اخیر از سیاست های پولی فدرال رزرو یعنی تزریق پول به اقتصاد و پایین نگه داشتن نرخ بهره، منفعت زیادی برده اند و شاخص آن ها رشد کرده است و اکنون به نظر می رسد که سیاست های تازه این نهاد که در واکنش به بهبود عملکرد اقتصادی آمریکا اتخاذ شده چندان برای بازارهای مالی آمریکا خوشایند نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،نخستین سخنرانی جانت یلن به عنوان رئیس فدرال رزرو با کاهش چشمگیر شاخص بازارهای مالی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جانت یلن، رئیس جدید فدرال رزرو، در نخستین سخنانش به عنوان رئیس فدرال رزرو از سیاست های آینده این نهاد پرده برداشت. او که در بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی شرکت کرده بود گفت که فدرال رزرو ممکن است از شش ماه دیگر نرخ بهره در اقتصاد آمریکا را بالا ببرد. اظهارنظری که به سرعت با واکنش منفی بازارهای مالی آمریکا همراه شد. به طوری که شاخص های داو (Dow)، اس اند پی 500 (S&P 500) و نسدک (Nasdaq) به ترتیب 0.7 درصد، 0.6 درصد و 0.6 درصد کاهش یافتند. اظهارنظر خانم یلن در مورد افزایش نرخ بهره در شش ماه آینده در حالی انجام می شود که پیش تر انتظار می رفت فدرال رزرو طی سال جاری میلادی تغییری در نرخ بهره ایجاد کند.

همچنین طبق اعلام فدرال رزرو، سیاست کاهش خرید اوراق قرضه توسط این نهاد طی ماه های آینده شدت می گیرد. بازارهای مالی آمریکا طی سال های اخیر از سیاست های پولی فدرال رزرو یعنی تزریق پول به اقتصاد و پایین نگه داشتن نرخ بهره، منفعت زیادی برده اند و شاخص آن ها رشد کرده است و اکنون به نظر می رسد که سیاست های تازه این نهاد که در واکنش به بهبود عملکرد اقتصادی آمریکا اتخاذ شده چندان برای بازارهای مالی آمریکا خوشایند نبوده است. تاکنون برخی از منتقدان اعتقاد داشتند که سیاست های فعلی فدرال رزرو تنها به بهبود بازارهای مالی این کشور منجر نشده و بر دیگر بخش های اقتصاد آمریکا تاثیر مثبت چندانی نداشته است و به همین خاطر هفته نامه اکونومیست در آغاز سال جاری میلادی به سیاستگذاران آمریکایی توصیه کرده بود که در سال جاری با سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی از بخش های حقیقی اقتصاد آمریکا نیز حمایت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  −    =  44