شورای جهانی طلا به سرمایه گذاران گفت طلا بخرید

شورای جهانی طلا تاکید کرد، طلا در شرایط کنونی ابزاری مفید برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر خطرات ناشی از وضعیت اقتصادی کشورهای نوظهور و در حال توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از سایت طلا و مارکت واچ، شورای جهانی طلا اعلام کرد، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی به دنبال مدیریت سبد سرمایه گذاری خود هستند به نظر می رسد طلا یکی از ابزارهای مفید و سودمند برای کاهش ریسک سرمایه گذاری و خطرات ناشی از وضعیت اقتصادی کشورهای نوظهور به شمار می رود.

نگرانی نسبت به وضعیت رشد اقتصادی کشورهای نوظهور و کاهش ارزش پول ملی این کشورها در ماه های اخیر تقاضا برای خرید طلا را به شدت افزایش داده است.

قیمت جهانی طلا پس از کاهش 28 درصدی در سال 2013 میلادی از ابتدای امسال تاکنون با رشد 9 درصدی روبرو شده است.

مارکوس گراب مدیر عامل شورای جهانی طلا تاکید کرد، سرمایه گذاران بین المللی برای در امان بودن از تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم ریسک های اقتصادی موجود در کشورهای نوظهور و در حال توسعه بهتر است طلا را به عنوان یکی از مهمترین کالاهای سبد سرمایه گذاری خود در نظر بگیرند.
وی به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرد 2 تا 10 درصد کل سرمایه خود را برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این بازار اختصاص دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −    =  74