افزایش ۱۲ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

: قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته با افزایش 12 دلاری به 1302 دلار در هر اونس رسید

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، قیمت طلا در بازار جهانی طی روز جمعه بیش از یک درصد افزایش یافت که بیشترین رشد یک روزه در حدود یک ماه اخیر بود.

در جریان هفته گذشته نیز قیمت فلز زرد یک درصد برابر با 12 دلار افزایش یافت که اولین افزایش در طی 3 هفته گذشته بود.

آمار مربوط به افزایش فرصت های شغلی در آمریکا یک علت رشد قیمت طلا در جریان هفته گذشته بوده است. وزارت کار آمریکا اعلام کرد، میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی، در ماه گذشته 192 هزار مورد افزایش یافته است، که اندکی کمتر از برآورد 200 هزار موردی اقتصاد دانان بوده است.

برخی در بازار طلا حتی انتظار داشتند که گزارش بازار کار آمریکا از این رقم هم قوی تر باشد.

میگوئل پرز سانتالا، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «همه می گفتند، آمار بازار کار بسیار بهتر خواهد بود، اما اقتصاد، مسیری را که سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند طی نکرد.»

تحلیلگران گفتند، این آمار، نگرانی ها در مورد افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز به 1302 دلار رسید.

همزمان با افزایش قیمت طلا، دیگر بازارهای مالی وضعیتی شکننده داشتند و شاخص سهام در بازار آمریکا که با شاخص اس اند پی 500 سنجیده می شود، بیش از یک درصد افت را شاهد بود.

اکسل مرک، تحلیلگر بازارهای مالی در این باره گفت: «تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده خوب بود، اما به میزانی که سیاستگذاران امیدوار بودند، افزایش نداشت، بنابراین فدرال رزرو باید نرخ بهره را برای بازه زمانی قابل توجهی پایین نگه دارد. همچنین این آمار موجب تقویت قیمت طلا شد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −  95  =