اعتصاب سراسری در یونان علیه ریاضت اقتصادی

اتحادیه‌های کارگری یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی تحمیل شده از سوی وام دهندگان خارجی این کشور از جمله آلمان روز چهارشنبه اعتصاب کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا مدارس و داروخانه‌ها تعطیل ماند و کشتی‌ها در بنادر متوقف شدند. در بیمارستان‌ها نیز تنها کارکنان اورژانس حضور داشتند. حمل و نقل در آتن به دلیل این اعتصاب که از سوی بزرگ‌ترین اتحادیه‌های بخش خصوصی و دولتی سازماندهی شده بود، مختل شد.

 

همچنین انتظار می‌رود هزاران کارگر اعتصابی، مستمری بگیران و بیکاران همزمان با برگزاری این اعتصاب در اطراف پارلمان تظاهرات کنند.

 

اتحادیه‌ها اعلام کرده اند این اعتصاب پیام ضدریاضتی برای مرکل، صدراعظم آلمان دارد که قرار است روز جمعه با آنتونیس ساماراس، نخست وزیر یونان در آتن دیدار کند. آلمان بر اجرای کاهش هزینه‌ها و افزایش مالیات در قبال وام‌های بین المللی به یونان مصرانه تاکید کرده است.

 

اتحادیه‌های یونانی که از زمان تصویب نخستین بسته نجات مالی بین المللی برای یونان در سال 2010، به اعتصاب‌های مکرر علیه تدابیری ریاضتی مورد درخواست اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول دست زده اند، می‌گویند این تدابیر به مردم فقیر آسیب زده و رکود شش ساله را وخیم کرده است. مردم یونان از زمان آغاز بحران بدهی این کشور، حدود یک سوم از درآمدشان را از دست داده اند و از هر چهار یونانی، یک نفر بیکار است.

 

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران سیاسی به نظاره نتایج اعتراضات خیابانی روز چهارشنبه در یونان خواهند نشست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6