پایان پشتیبانی از ویندوز xp خودپردازهای کشور را تهدید نمی کند

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی:

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: دستگاه های خودپرداز کشور در یک فضای بسته غیر مرتبط با اینترنت فعالیت می کنند و توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ایکس پی هیچ تهدیدی برای امنیت استفاده از خودپردازها ایجاد نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی به تسنیم گفت: شبکه ای که دستگاه های خودپرداز در کشورمان تحت آن کار می کنند اصطلاحا یک شبکه ایزوله از اینترنت است و توقف پشتیبانی از ویندوز ایکس پی از سوی مایکروسافت آسیبی به امنیت عملکرد خودپردازها وارد نمی آورد.

ناصر حکیمی ادامه داد: گذشته از این، از حدود یک سال قبل که شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود روز 8 آوریل سال 2014 یعنی 19 فروردین سال 93 پشتیبانی از ویندوز ایکس پی را متوقف خواهد کرد، تمهیدات لازم برای تامین امنیت شبکه ها و دستگاه های رایانه ای مرتبط با بانک ها در دستور کار قرار گرفت و امروز نگرانی از این بابت نداریم.

وی تاکید کرد: دستگاه های خودپرداز در یک فضای بسته غیر مرتبط با اینترنت فعالیت می کنند و عدم پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ایکس پی هیچ تهدیدی برای امنیت استفاده از خودپردازها ایجاد نمی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. بيل گيتس می گوید

    به اين سادگي ها هم كه شما فكر يابيان ميكنيد ، نخواهد بود.

ارسال یک پاسخ

31  +    =  38