تاثیرات عجیب داروهای ضد افسردگی

داروهای ضدافسردگی یا آنتی دپرسان ها یکی از گزینه های درمان افسردگی هستند. این داروها برای افرادی با افسردگی متوسط یا شدید مؤثر هستند. ولی در عین حال عوارض جانبی نیز دارند. پزشک شما به هنگام تجویز داروی ضدافسردگی برایتان مزایا و معایب آن را شرح می دهد، ولی شاید این واقعیت های عجیب در مورد این داروها را ندانید.

برترین ها: داروهای ضدافسردگی یا آنتی دپرسان ها یکی از گزینه های درمان افسردگی هستند. این داروها برای افرادی با افسردگی متوسط یا شدید مؤثر هستند. ولی در عین حال عوارض جانبی نیز دارند. پزشک شما به هنگام تجویز داروی ضدافسردگی برایتان مزایا و معایب آن را شرح می دهد، ولی شاید این واقعیت های عجیب در مورد این داروها را ندانید:

داروهای ضدافسردگی باعث می شوند که میگوها رفتار عجیبی داشته باشند

احتمال در مورد خبر پخش شدن دارو در مخزن آب چیزهای شنیده اید. مشخص شده است که وجود پروزاک در آبها موجب دیوانه شدن میگوها می شود. به نظر می رسد که ماده فعال موجود در داروی ضدافسردگی مانند پروزاک موجب افزایش سروتونین در دستگاه عصبی میگوها می شود و موجب می شود که این میگوها از آبهای تاریک و امن و عمیق به سمت آبهای روشن بیایند و توسط ماهی های بزرگتر خورده شوند. محققان معتقدند که تأثیر این دارو روی میگو متفاوت است و موجب می شود که آنها رفتاری عجیب داشته باشند.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/12/26/269868_804.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =