توضیح ظریف درباره نگارش متن توافق بزرگ

محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه با بیان اینکه مذاکرات سیاسی برای نگارش متن جامع توافق با گروه 1+5 از هفته آینده آغاز می شود، گفت: رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه با بیان اینکه مذاکرات سیاسی برای نگارش متن جامع توافق با گروه 1+5 از هفته آینده آغاز می شود، گفت: رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.

رییس دستگاه دیپلماسی این مطلب را امروز (دوشنبه) در حاشیه حضور جمعی از اعضای هیات دولت در مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران بیان کرد و افزود: دور چهارم مذاکرات سیاسی نیز از هفته آینده در وین شروع می شود که در آن مذاکرات شروع به نگارش متن برنامه جامع توافق با کشورهای غربی می کنیم.

وزیر امورخارجه درپاسخ به سووالی درباره اینکه آیا امکان تمدید زمان 6ماه تعیین شده در توافق ژنو وجود دارد؟ گفت که مذاکرات ایران و گروه 1+5 در یک پروسه یک ساله انجام می شود و بر این اساس می تواند تا بهمن ماه امسال ادامه یابد.

وی اظهار داشت: البته توافق ژنو یک دوره اولیه 6 ماهه دارد که امیدواریم در همان دوره به نتیجه برسیم که رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.

ظریف درباره مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در نیویورک نیز گفت: طبق توافق ژنو، مذاکرات کارشناسی میان ایران و طرف های غربی تاکنون چند دور برگزار شده و این روند ادامه دارد که این دور از مذاکرات کارشناسی در نیویورک انجام می شود.

«حمید بعیدی نژاد» رییس هیات کارشناسی مذاکره کننده هسته ای ایران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اعلام کرد: نشست کارشناسی ایران و 1+5 فردا ( سه شنبه – 16 اردیبهشت) در نیویورک برگزار می شود.

مدیر کل سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه اظهار داشت: مذاکرات کارشناسی هسته ای با اعضای ١+٥ روز های سه شنبه و چهارشنبه این هفته در نیویورک برگزار می شود.

این مقام وزارت امور خارجه افزود: از آنجا که هیات های مذاکره کننده برای حضور در سومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی در نیویورک بسر می برند، نشست کارشناسان ایران و 1+5 نیز این بار در نیویورک برگزار می شود.

«سید عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اعلام کرده بود که ادامه بحث های فنی و حقوقی، دستور کار این دور از مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 است.

قرار است چهارمین دوره مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نیز از 23 اردیبهشت (13 می) در وین با حضور «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود.

عراقچی با تاکید بر اهمیت این دوره از مذاکرات گفته بود که در این مذاکرات، تدوین و نگارش متن توافق جامع هسته ای آغاز می شود که کار پیچیده و دشواری است.

عراقچی «دیدار و رایزنی های آقای ظریف و خانم اشتون و مذاکرات دو و چندجانبه گروه های مذاکره کننده» را از برنامه های چهارمین دوره مذاکرات وین بیان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  −  80  =