پایان ارتقائ سامانه‌ متمرکزسپهر توسط شرکت خدمات انفورماتیک/توان پردازش سیستمهای سپهر ۸ برابر شد

مسئولان ارشد بانک صادرات از پروژه بهبود دیدن کردند؛

بانک صادرات ایران به منظور افزایش ظرفیت و پایداری ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، پروژه ارتقاء سامانه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم های مرکزی سپهر را با همکاری شرکت خدمات انفورماتیک به مرحله اجرا درآورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، از آنجاییکه یکی از الزامات توسعه خدمات بانکداری،  افزایش ظرفیت و پایداری زیرساختهای بانکی است، شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان مجری و مشاور شبکه یکپارچه بانکی در بانک صادرات ایران، پیشنهاد ارتقاء سامانه‌های مرکزی این بانک را به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری به مدیریت ارشد بانک مذکور ارائه نمود که با استقبال مسئولین امر مواجه گردید.

اجرای پروژه مذکور که از حدود 5 ماه پیش در حوزه تأمین تجهیزات سخت افزاری و 3 ماه پیش در حوزه تغییرات نرم‌افزاری برنامه‌ریزی و آغاز شده بود، با تامین بخش اول Main Frame های جدید بانک صادرات ایران توسط شرکت خدمات در نیمه اول فروردین ماه، وارد فاز اجرایی شد و از آن پس با برگزاری نشست ها و جلسات متعدد داخلی و مشترک با بانک، ضمن درنظر گرفتن تمامی حساسیت ها و تبعات اجرای پروژه؛ تاریخ های 4 و 5 اردیبهشت ماه به‌منظور اجرای مرحله نهایی فرایند ارتقاء مورد توافق قرار گرفت.

بر اساس برنامه ریزی های صورت پذیرفته، طرح ارتقاء از بعد از ظهر روز پنجشنبه 4 اردیبهشت ماه و با حضور بیش از 100 نفر از مدیران ارشد و کارشناسان معاونتهای عملیات، نرم افزار، شبکه و بازاریابی و فروش در سایت شرکت خدمات آغاز گردید. برای تست عملیاتی سیستم های جدید نیز،طبق هماهنگی های صورت گرفته قبلی، کاربران حدود 1000 شعبه منتخب بانک صادرات در روز جمعه مورخ 5 اردیبهشت با حضور در شعب، به تست سیستم پرداخته و صحت عملکرد آن را مورد ارزیابی قرار دادند.

شایان ذکر است؛ روز جمعه و در ساعات میانی اجرای مانور شعب،  مهندس خدارحمی عضو هیات مدیره ومهندس گودرزی، معاونت فناوری اطلاعات بانک با همراهی آقای مهندس نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک ضمن بازدید از سایت مرکزی شرکت، در جریان مراحل ارتقاء سیستم ها و اقدامات انجام شده جهت ارائه سرویس پایدار از روز شنبه به شبکه بانک صادرات ایران قرار گرفتند. در انتهای این بازدید آقای خدارحمی ضمن اعلام خشنودی از روند اقدامات صورت گرفته خاطر نشان کرد: این ارتقاء با توجه به شرایط تحریم تا حدودی با تاخیر انجام شد ولی با اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت، انشاءا… شعب بانک با سیستمهای جدید، با کمترین میزان مشکلات نسبت به ارائه خدمات بانکی اقدام خواهند نمود.
 
وی همچنین تاکید کرد: تعاملات بانک و شرکت خدمات انفورماتیک در بالاترین و مطلوبترین وضعیت خود قرار دارد و خوشبختانه با سطح تعاملات موجود، امید می رود که بیش از پیش زمینة مناسب برای اقدامات بزرگ و تحولات چشمگیر در بانک فراهم شود.

همچنین  مهندس پیشرو، مدیر عامل بانک صادرات ایران، روز جمعه و طی تماسی تلفنی با مدیر پروژه بانک صادرات ایران در شرکت خدمات، مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات مجموعه شرکت به منظور ارتقاء سیستم‌های مرکزی سپهر عنوان نموده و اظهار امیدواری کردند بعد از اجرای فرایند ارتقاء، شعب بانک با کمترین میزان مشکلات به مشتریان سرویس دهی نمایند.

خاطرنشان می‌سازد با اجرای این پروژه، علاوه بر ارتقاء ماشینهای مرکزی بانک صادرات ایران که منجر به افزایش 8 برابری توان پردازش سیستمهای مرکزی سپهر گردید؛ نسخه سیستم عامل و پایگاههای داده و همچنین CICS بانک نیز به آخرین نسخ موجود ارتقاء پیدا نموده و ضمن افزایش قابل توجه سرعت انجام تراکنشها و کاهش زمان اجرای عملیات شبانه، بستر لازم جهت راه اندازی سامانه مدیریت کانال در بانک صادرات ایران نیز فراهم گردید.

در پایان اضافه می نماید شعب بانک پس از اعمال مجموعه گسترده ای از تغییرات انجام شده در سامانه های مرکزی سپهر، از روز شنبه (7 اردیبهشت) بدون هیچگونه مشکل بازدارنده، سرویس دهی معمول خود را آغاز نمودند که این مهم، در نوع خود در اجرای پروژه‌های ارتقاء شرکت خدمات انفورماتیک یک رکورد محسوب می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄    =  11