مدیرعامل بانک توسعه صادرات با ۱۱ رایزن بازرگانی دیدار کرد

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با 11 رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون موضوعات مرتبط با تامین مالی صادرات گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  روابط عمومی بانک توسعه صادرات در این نشست که مدیران این بانک و صندوق ضمانت صادرات نیز حضور داشتند، دکتر بهمن وکیلی شناسایی پتانسیل های اقتصادی کشورهای هدف را از جمله وظایف رایزنان بازرگانی برشمرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اظهارداشت: شناخت مزیت های نسبی و رقابتی کالاهای صادراتی در کشور ما و همچنین آگاهی از نیازهای کشورهایی که شما در آن حضور دارید می تواند کمک شایانی به صادرکنندگان ایرانی کند.

وی افزود: به دلیل تبلیغات مسموم رسانه های غربی علیه ایران، توانمندیهای متخصصان ایرانی در بخشهای فنی و مهندسی ناشناخته باقی مانده است که این تخصص با بسیاری از کشورهای جهان قابل مقایسه نیست.

به گفته دکتر وکیلی صادرکنندگان ما بایدپشتیانی سفارتخانه ها را حس کنند و برای رفع مشکلات اداری خود بتوانند از کمک های آنان بهره مند شوند.
وی با تشریح خدمات بانک توسعه صادرات در بخش های مختلف ارائه تسهیلات گفت: فعالیت در کشورهای دارای رایزن بازرگانی باید به گونه ای باشد که حضور سرمایه گذاران ایرانی و خارجی در کشورهای متقابل محقق شود و ارتباط دوسویه باشد.

دکتر وکیلی با اشاره به ادامه وضعیت تحریم علیه بانک توسعه صادرات و سایر بانکها در کشور گفت: بانک های خارجی با علم به اینکه بانکهای ایرانی دارای رنکینگ بالایی در ارائه خدمات و انجام تعهدات دارند به دلیل اعمال تحریم نمی توانند به همکاری خود ادامه دهند.

وی صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات را دو بال برای حرکت صادرات توصیف کرد و گفت : این دو مجموعه در سالهای اخیر به دلیل مشکلاتی نظیر نوسان نرخ ارز و بلوکه شدن وجوه در کشورهای خارجی دارای کاهش سرمایه شده اند که امیدواریم با نگاه مساعد دولت، ترمیم سرمایه شوند.
همچنین در این نشست آقای کامران رضوانی رییس اداره تامین مالی بین الملل بانک توسعه صادرات به تشریح موانع تامین مالی و مهمترین چالش های پیش روی بانک در این زمینه پرداخت.

به گفته وی تولید تامین مالی و صادرات اساس اقتصاد مقاومتی است واین عرصه نیازمند مساعدت و همکاری رایزنان بازرگانی و تقویت رابطه با مدیران بانکی خواهد بود.

آقای رضوانی ایفای نقش مدیران بانک در کشورها را از رایزنان حاضر در نشست خواستار شد و تاکید کرد: ارائه اطلاعات میدانی کشورهای هدف به بانک به منظور آگاهی از وضعیت سرمایه گذاری در آن کشور از ضروریات است.

وی ادامه داد: سیاستهای و برنامه های امسال بانک توسعه صادرات به گونه ای است که فضای بانکداری بین‌الملل را برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی مهیاتر خواهد ساخت.

در پایان این نشست رایزنان بازرگانی در زمینه هایی چون صدور ضمانتنامه و طرق مختلف تامین مالی صادرکنندگان به طرح سوالات و ارائه پیشنهادات پرداختند و از رهنمودهای مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این موارد بهره مند شدند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −  33  =