درگذشت آهنگساز پرسابقه ایرانی در سکوت خبری

«عطاءالله خرم» آهنگساز پرسابقه ایرانی چند روز پیش در سن 87 سالگی بر اثر بیماری سرطان در آمریکا و سکوت خبری درگذشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از موسیقی ایرانیان، خرم آهنگساز پرکار و خلاق و آفریننده ملودیهای زیبا و جاودانه ایرانی سال 1305 در شهر باستانی تبریز چشم بجهان گشود. چندی گذشت و او بهمراه خانواده به رضاییه «ارومیه» کوچ کرد. مقداری نواختن سازهای موسیقی را در آن دیار فرا گرفت و سپس سوی پایتخت رهسپار شد و در نزد استاد صبا موسیقی کلاسیک ایرانی را فراگرفت و نیز به نزد روبن گریگوریان هنرمند کشورمان آموزش سازهای مدرن را فرا گرفت. او نزدیک به 400 آهنگ در ایران برای شمار زیادی از هنرمندان ایرانی ساخت که دهها آهنگ از آنها امروزه از رایو و تلویزیون ایرانی پخش می‌شوند و بیادگار برای ما مانده‌اند، وی یکی از برجسته ترین آهنکسازان پیشتار در زمینه موسیقی مدرن بود.

ایشان قطعات بسیاری برای خوانندگانی چون «ایرج» و «محمدرضا شجریان» آهنگسازی کرده است که در زمان خود بسیار مورد استقبال قرار گرفتند و از میان آنها چندین ترانه جاودانه شدند و بیادگار مانده است، وی مدتها رهبر ارکستر جاز رادیو ایران بود.

شایان ذکر است عطاءالله خرم در سال های پیش از مرگ در لس آنجلس زندگی می کرد و نیز چند جلد کتاب (گلستان موسیقی و همچنین ردیفهای موسیقی ایرانی) در مورد تاریخ موسیقی ایران منتشر کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  27