اغلب بانک‌ها برای دریافت معوقات تلاش نمی‌کنند

یک کارشناس بانکی با بیان اینکه بخش عمده مطالبات معوق بانکی به دلیل عدم بررسی کارشناسی و اعتبارسنجی مشتریان بانک است، گفت: متاسفانه بانک‌ها دقت کافی در اعطای تسهیلات را نداشته و حتی پیگیر وصول مطالبات معوق نیستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فرید ضیاءالملکی در گفت‌وگو با  فارس، در مورد مطالبات معوق بانکی، اظهارداشت: بخش از مطالبات معوق بانک به دلیل وضعیت بد اقتصادی است، اما بخش عمده آن مربوط به عدم بررسی لازم و اعتبارسنجی مشتری در زمان پرداخت تسهیلات است.

وی افزود: اگر بانک‌ها ضوابط و مقررات مربوط به پرداخت تسهیلات را به طور کامل اجرا کرده و اعتبار متقاضیان تسهیلات را در بررسی خود دخیل کنند، هر سال شاهد افزایش سطح مطالبات معوق نیستیم.

این کارشناس بانکی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر بانک‌ها بر اعتبارسنجی مشتریان و سابقه اعتباری آنها، گفت: متاسفانه بانک‌ها دقت کافی در اعطای تسهیلات را ندارند و حتی پس از معوق شدن منابع، برای وصول آن اقدامی انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: اولویت وصول مطالبات معوق بانکی باید افرادی باشند که از وضعیت خوب مالی برخودار هستند؛ در واقع بسیاری از بدهکاران بانکی تمایلی به بازپرداخت تسیهلات ندارند که باید از طریق دادگاه‌ تخصصی وصول مطالبات معوق فرایند وصول آنها انجام شود.

ضیاءالملکی با بیان اینکه دادگاه‌ تخصصی می‌تواند فرایند وصول مطالبات را تسریع کند، گفت: اطاله دادرسی یکی از مشکلات وصول مطالبات معوق بود که خوشبختانه دادگاه‌های تخصصی می‌تواند این مانع پیش‌رو را از بین ببرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =