ضرورت ارائه بسته کامل بانکداری مبتنی بر تلفن همراه

موسسه تحقیقاتی آلکس پارتنرز اعلام کرد:

بنا به اعلام موسسه تحقیقاتی آلکس پارتنرز، بانک هایی که بسته کامل خدمات بانکداری مبتنی بر تلفن همراه ارائه نمی کنند با خطر از دست دادن مشتری های خود مواجه خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک بانک آمریکا (Bank of America) شاهد رشد بخش بانکداری مبتنی بر تلفن همراه بوده است. در همین زمینه برایان موینیهان مدیر بانک آمریکا می گوید: «بیش از 10 درصد تمام سپرده هایی که مشتریان در این بانک می گذارند از طریق ابزار تلفن همراه صورت می گیرد و عامل اصلی این استقبال وجود امکانات و خدمات کامل بانکداری برای پلت­فرم های تلفن های همراه هوشمند نظیر اندروید، IOS و دیگر سیستم عامل های مطرح و همچنین کمتر شدن نگرانی های امنیتی در حوزه بانکداری مبتنی بر تلفن همراه است.»

واقعیت این است که بانک های بزرگ و کوچک در حال ارائه خدمات جدید مبتنی بر تلفن همراه با دو هدف یعنی جذب مشتری جدید و کاهش هزینه هستند. به گفته موینیهان خدمات بانکداری مبتنی بر تلفن همراه بانک آمریکا سبب شده هزینه مالی آن در حوزه عملیات بانکی مشتری ها نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یابد.

بنا به اعلام موسسه تحقیقاتی جاولین استراتژی، متوسط هزینه هر تراکنش از درگاه تلفن همراه برای بانک ها 10 سنت است در حالی که هزینه هر تراکنش اینترنتی 20 سنت و هر تراکنش از درگاه خودپرداز 25/1 دلار است. در سه ماهه نخست امسال بانک آمریکا 15 میلیون حساب فعال بانکداری مبتنی بر تلفن همراه داشت. این در حالی است که در سه ماهه نخست سال 2013 این تعداد 6/12 میلیون حساب و در سه ماهه نخست سال 2012 این تعداد 7/9 میلیون حساب بود. همچنین در سه ماهه نخست امسال تلفن همراه در بیش از 10 درصد کل تراکنش های سپرده گذاری در این بانک نقش داشته است. در حالی که در سه ماهه نخست سال پیش این میزان 6 درصد بود.

بنا به اعلام موسسه تحقیقاتی آلکس پارتنرز، بانک هایی که بسته کامل خدمات بانکداری مبتنی بر تلفن همراه ارائه نمی کنند با خطر از دست دادن مشتری های خود مواجه خواهند بود. حدود 60 درصد استفاده کنندگان از تلفن همراه یا تبلت و بانک خود را در سه ماهه چهارم سال پیش تغییر دادند اعلام کرده اند دستیابی به بانکداری مبتنی بر تلفن همراه عاملی مهم در تصمیم گیری آنها می باشد، در حالی که در سال 2010 این میزان 7 درصد بوده است. بنا به اعلام موسسه مالی SNL در سال 2013 تعداد شعبه های بانک آمریکا 189 عدد کاهش یافت و قرار است در سال جاری میلادی هم زمان با گسترش استفاده از خدمات بانکداری مبتنی بر تلفن همراه، تعداد دیگری از شعب این بانک تعطیل شود.

استقبال مشتری ها و روند رو به رشد تراکنش های مبتنی بر تلفن همراه و اینترنتی، سبب شده تا بانک آمریکا بتواند با کاهش شعب بانک، 180 میلیون دلار صرفه جویی کند. البته حذف شعب بانک در دستور کار نیست، چراکه شعب بانک آمریکا هر هفته پذیرای 7 تا 5/7 میلیون مشتری هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2