سیاست‌ها و ضوابط اعتباری سال ۹۳ پست بانک ایران ابلاغ شد

سیاست و ضوابط اعتباری سال 93 پست بانک ایران پس از تصویب هیات مدیره، طی بخشنامه‌ای جهت اجراء به مدیریت‌های شعب استان‌ها و مناطق تهران و همچنین مناطق آزاد تجاری – صنعتی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی پست بانک بنابراعلام اداره‌کل اعتبارات و سرمایه گذاری؛ سیاست ها و ضوابط اعتباری سال 93 این بانک در دو فصل ریالی و ارزی تنظیم شده و در بخش‌های مختلف آن از جمله؛ سیاست‌ها و ضوابط عمومی، تخصیص منابع و مصارف، ارکان اعتباری، حدود و اختیارات ارکان اعتباری، وثایق و تضامین، مدت معاملات و سایر موارد به طور کامل تعیین و تشریح شده است.
بنابراین گزارش: اجرای این بخشنامه در تمامی مدیریت‌های شعب استان‌ها و شعب این بانک الزامی بوده و تمامی عملیات اعتباری براساس آن انجام می شود.
گفتنی است: در این بخشنامه؛ بررعایت شاخص مصارف به منابع، کنترل حجم نقدینگی، اعتبارسنجی صحیح و دقیق متقاضیان تسهیلات و تعهدات، توجه بیشتر به رعایت بهداشت اعتباری، ظرفیت و اهلیت متقاضیان، کنترل مبلغ، نرخ، نوع و مدت تسهیلات و تعهدات، اعمال کنترل دقیق در هنگام تشکیل پرونده تسهیلات و تعهدات و اخذ مدارک وفق ضوابط، کنترل شاخص مطالبات به تسهیلات و تلاش مستمر برای کاهش آن و همچنین رعایت دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و ضوابط اعتباری در امور اعتباری و نظارت برحسن اجرای آن تأکید شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  58