بازگشت آرامش به نظام مالی کشور با نرخ های جدید سود بانکی

مدیرعامل بانک کشاوزی معتقد است: ساماندهی نرخ سود تسهیلات بانکی اولین قدم در اجرای اقتصادی مقاومتی است زیرا این تغییرات آرامش را در حوزه نظام مالی کشور ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد طالبی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص نرخ جدید سود تسهیلات بانک ها، افزود: تغییر نرخ سود تسهیلات خواسته تمام بانک های کشور بود زیرا وضعیت نرخ سود بانکی به شرایطی رسیده بود که هم فعالان اقتصادی، هم جامعه و مدیران نظام بانکی از آن ناراضی بودند.

وی اظهار داشت: همین امر سبب شد تا نظام بانکی نیز مترصد ایجاد بستری مناسب برای ساماندهی نرخ سود تسهیلات بانکی باشد.

طالبی با بیان آنکه، تفاهم ایجاد شده نتیجه برگزاری جلسات و کارشناسی های زیاد مسوولان و مدیران بانکی بود، تصریح کرد که بانک مرکزی نیز این تفاهم را تایید و ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: حتی بانک مرکزی اعلام کرد برای اجرای این تفاهم نامه نظارت های لازم را انجام می دهد و ناظران بانک مرکزی از روز اول اجرا در شعب حضور یافتند.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته فرعی شورای هماهنگی بانک های خصوصی، گفت: برهمین اساس قرار شد تا آثار پرداخت سودهای قبلی برداشته شود.

طالبی تصریح کرد: بانک کشاورزی به تمام شعب نیز ابلاغ کرد تا آثار و تبلیغات نرخ قبلی سود بانکی از بین برود.

به گزارش ایرنا، براساس تفاهم جدید بانک ها، نرخ سود سپرده های روزشمار و کمتر از سه ماه 10 درصد، سه تا شش ماه 14 درصد، شش تا 9 ماه 16 درصد، بیش از 9 ماه تا کمتر از یک سال 18 درصد و سپرده های یک سال 21 یا 22 درصد تعیین شده است.

نرخ سود سپرده های بانکی از روز 13 اردیبهشت ماه 93 در تمام شعب بانک ها و موسسات اعتباری به طور هماهنگ به مورد اجرا گذاشته شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  +    =  62