صندوق تامین خسارت بدنی به بی‌پناهان غرامت پرداخت می‌کند

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: وظیفه صندوق تامین خسارت بدنی، حمایت از مجرمان و متخلفان نیست، بلکه پرداخت غرامت به بی‌پناهان حوادث رانندگی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، محمدابراهیم امین در مراسم تودیع و معارفه مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی، افزود: وظیفه اصلی این صندوق تامین پایداری بیمه‌گران و جبران غرامت خسارت‌دیدگان بی‌پناه حوادث رانندگی است و چون منابع صندوق از محل حق بیمه بیمه‌گذاران تامین می‌شود، باید بر اساس موازین قانونی مکمل فعالیت‌های بیمه‌گری باشد.

وی اظهار کرد: گروه هدف این نهاد کسانی هستند که در حوادث رانندگی آسیب می‌بینند و کسانی که این آسیب را به آنان وارد کرده‌اند، پشتوانه مالی و بیمه‌ای ندارند و این صندوق به جانشینی از حاکمیت وظیفه جبران خسارت را بر عهده می‌گیرد.

 امین افزود: خوشبختانه منابع صندوق نیز که از محل حق بیمه شخص ثالث شرکت‌های بیمه دریافت شده مازاد بر تعهدات سالانه بود و اگر این منابع به درستی مدیریت شود، پشتوانه صندوق را برای انجام وظایف اصلی و همچنین حمایت از شرکت‌های بیمه‌ای آسیب‌دیده محکم‌تر می‌کند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی با ارائه آماری از حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در 10 سال گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی صنعت بیمه، غرامت 250 هزار کشته و سه میلیون مجروح و معلول را پرداخت کرده که شاید فراتر از خسارات انسانی جنگ تحمیلی است.

 این در حالی است که این صنعت با بی‌مهری‌هایی نیز روبه‌رو بوده و منابع آن گاه مورد استفاده‌های غیر‌تخصصی و نامرتبط قرار گرفته است؛ اما بدون ادعا به نظام، مردم و میهن اسلامی خدمت کرده است.

امین با اشاره به این نکته که صندوق در سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال خسارت جرحی و فوتی پرداخت کرده است، افزود: این مبلغ علاوه‌بر خساراتی است که از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت شده است و مهم‌تر از همه اینها اطمینان بخشی به جامعه ایرانی است و این نکته که مردم بدانند هر کجا، به هر دلیل و در هر شرایطی در حوادث رانندگی دچار آسیب شدند، مجموعه صنعت بیمه و این صندوق از آنان حمایت خواهد کرد که این نوع حمایت انصافا در دنیا کم‌نظیر است و دستاورد بزرگی به‌شمار می‌آید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  7  =