چهل و سومین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا (ACU) در کیش برگزار می شود

به میزبانی بانک مرکزی

چهل و سومین اجلاس هیأت مدیره اتحادیه پایاپای آسیا(ACU) طی روزهای 2-1 خرداد ماه سال جاری برابر با 23-22 ماه می سال 2014 میلادی به میزبانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با حضور بانک های مرکزی بنگلادش، بوتان، هند، ایران، میانمار، نپال، پاکستان، سریلانکا و دبیرکل اتحادیه پایاپای آسیا در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا به صورت دوره ای هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود. در این نشست، گزارش عملکرد اتحادیه پایاپای آسیا در سال مورد نظر توسط دبیرکل اتحادیه به استحضار اعضای هیأت مدیره اتحادیه می رسد. هم چنین، گزارشات اقتصادی کشورهای عضو توسط رؤسای کل بانک های مرکزی عضو ارائه می گردد. سپس، اعضای هیأت مدیره اتحادیه پیرامون رویدادهای اقتصادی بین المللی و دورنمای اتحادیه به بحث و تبادل نظر می پردازند.
خاطر نشان می سازد که در سال 1383 نیز بانک مرکزی ایران میزبان سی و سومین اجلاس هیأت مدیره اتحادیه پایاپای آسیا بود که در شهر شیراز برگزار شد. 
شایان ذکر است که در سال 1974، اتحادیه پایاپای آسیا جهت نیل به اهداف زیر تأسیس گردیده است:
– فراهم نمودن تسهیلات جهت تسویه چند جانبه پرداخت ‌های مربوط به معاملات جاری بین‌المللی میان کشورهای عضو،
– استفاده از پول ملی کشورهای عضو در معاملات جاری فیمابین و بالتبع صرفه‌ جویی در استفاده از ذخایر ارزی،
– گسترش همکاری‌های پولی و تقویت روابط بانکی به منظور توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی میان کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام، و
– فراهم نمودن "ترتیبات سوآپ پولی" به منظور دسترسی موقت اعضاء به "واحدهای پولی آسیا".
گفتنی است، محل دائمی دبیرخانه اتحادیه پایاپای آسیا در ایران قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  6