برنامه های اصلی بانک کارآفرین در سال جاری

فضل الله معظمی، سرپرست بانک کارآفرین با اشاره به برنامه های پیش روی بانک در اولین همایش روسای شعب بانک کارآفرین، اظهار داشت: برنامه های بانک در سال جدید، توسعه شبکه شعب و بهینه و متعادل نمودن توزیع جغرافیایی شعب درکشور، افزایش سودآوری بانک، افزایش واگذاری پایانه های فروش در شعب سراسر کشور است. وی افزود: دیگر بانک ها در توسعه خدمات پایانه های فروش(POS) از بانک کارآفرین فعال تر بوده اند که این نقیصه باید جبران شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فضل الله معظمی، سرپرست بانک کارآفرین با اشاره به برنامه های پیش روی بانک در اولین همایش روسای شعب بانک کارآفرین، اظهار داشت: برنامه های بانک در سال جدید، توسعه شبکه شعب و بهینه و متعادل نمودن توزیع جغرافیایی شعب درکشور، افزایش سودآوری بانک، افزایش واگذاری پایانه های فروش در شعب سراسر کشور است. وی افزود: دیگر بانک ها در توسعه خدمات پایانه های فروش(POS) از بانک کارآفرین فعال تر بوده اند که این نقیصه باید جبران شود.
وی مشتری مداری و ارتقای سطح آموزش کارکنان و در نهایت سودآوری بانک را نیز برنامه های مهم بانک در سال جاری ذکر کرد و گفت: تحقق تمام این برنامه ها منوط به تلاش و کارتیمی منسجم و همگرایی همکاران گرامی در واحدهای صف و ستاد بانک کارآفرین است.
 سرپرست بانک کارآفرین افزود: یکی از اهداف بانک درسال جاری، افزایش منابع جاری با ایجاد روش های مناسب انگیزشی است که در این رابطه از روسای شعب خواسته شد، پیشنهادهای خود را به بانک ارائه دهند. تاثیر اینگونه حساب ها در عملکرد بانک حیاتی است و در امتیاز بندی شعب ضریب بالایی را به خود اختصاص خواهد داد.
معظمی در ادامه به تحلیل و تبیین بیشتر وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و  گفت: تورم در سال گذشته به حدود 25 درصد رسید که تا پایان خردادماه سال گذشته از مرز 44 درصد  هم گذشت.
وی علت این تورم را دو مورد دانست: اولین عامل تورم، تفاوت ناشی از درآمدهای حذف یارانه ها و پرداخت یارانه نقدی که عملا پرداخت حدود 42 هزار میلیارد تومان بیش از درآمد دولت از محل حذف یارانه ها در سال 92 بوده است. در مجموع در سال 92 مبلغی حدود 42 هزار میلیاردتومان یارانه نقدی پرداخت شده است. دومین عامل تورم پول تخصیص یافته به مسکن مهر بود که رقمی معادل 46 هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور تزریق کرده است.متاسفانه در کنار تورم، رکود حدود 3 درصدی هم بر جامعه حاکم بوده است.
وی ادامه داد: در سال 92، رقم کل هزینه های عمرانی کشور 10 هزار و 300میلیراد تومان بوده است، این در حالیت که فقط میزان یارانه های نقدی 42 هزار میلیارد تومان بوده است.  
وی با بیان اینکه در این فضای تورمیِ سنگین بانک ها وارد یک فضای رقابتی مخرب شدند، گفت: نتیجه چنین رقابتی، افزایش نرخ سود سپرده ها تا سقف 28 درصد در برخی از موسسات مالی و اعتباری بود.
سرپرست بانک کارآفرین افزود: تغییر نرخ سود سپرده ها با توافق و هماهنگی بین بانک های دولتی و خصوصی انجام گرفت که هدف آن ایجاد انظباط مالی و جلوگیری از رقابت مخربی بود که بانک ها را تهدید می کرد.
وی تصریح کرد: تغییر نرخ سود سپرده ها موجب از بین رفتن رقابت مخرب بین بانک ها و تلاش برای جلب مشتریان از طریق ارائه خدمات بهتر و بیشتر به آنها خواهد شد.در واقع وجه تمایز بانک ها، سرویس بهتر به مشتریان خواهد شد که بانک کارآفرین در این زمینه باید کاملا متمایز از دیگر بانکها باشد.
  وی با اشاره به وضعیت خوب بانک کارآفرین در سال گذشته به لحاظ رشد سپرده ها و وصول معوقات گفت: خوشبختانه سال گذشته به لحاظ رشد سپرده ها وضعیت خوبی داشتیم و ما شاهد رشد 8/35 درصد سپرده ها بودیم که در نوع خود در سال های اخیر بی نظیر بوده است. به لحاظ وصول معوقات نیز وضعیت بانک  بسیار خوب بود. طوری که تسهیلات معوق ما در سال گذشته به 8/10 درصد رسید. در حالی که تا پایان سال 91، این رقم برابر با 16 درصد بود. خوشبختانه ما براساس این شاخص، جزو بانک های خوب کشور بودیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =