انفجار تروریستی در چین ۳۱ کشته برجای گذاشت

رسانه‌های چین گزارش کردند که مواد منفجره‌ای از داخل خودروهایی به سمت بازاری در منقطه «سین کیانگ» پرتاب شد و در نتیجه آن 31 نفر کشته و بیش از 90 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه‌های چین گزارش کردند که مواد منفجره‌ای از داخل خودروهایی به سمت بازاری در منقطه «سین کیانگ» پرتاب شد و در نتیجه آن 31 نفر کشته و بیش از 90 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شینهوانیز در این باره گزارش کرد دو خودرو که حامل چندین نفر بودند به سمت یک بازار شهر «ارومغی» در فضای باز قبل از ساعت 8:00 صبح امروز به وقت محلی حمله کردند و مواد منفجره‌ای از داخل خودرو به سمت بازار پرتاب شد و یکی از دو خودرو منفجر شد.

این دومین حمله‌ای است که در کمتر از یک ماه این شهر را هدف گرفته است. در این منطقه ناآرام یک جنبش جدایی‌طلب به صورت مداوم برای چندین دهه‌ است که اهداف پلیس و دولت را هدف قرار می دهد.

خشونت در منطقه سین کیانگ متداول است و چندی پیش در حمله‌ای در ایستگاه راه‌آهن «ارومغی» در اواخل آوریل 3 نفر کشته شدند و 79 نفر دیگر زخمی شدند. 

عاملان این حمله از چاقو و مواد منفجره استفاده کرده بودند. پلیس چین این حمله را یک «حادثه تروریستی خشونت‌بار» توصیف کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  3  =