مطالعات آب دریاچه گهر انجام شد

مدیر کل حفاظت از حفاظت از محیط زیست استان لرستان از انجام مطالعات آب دریاچه گهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد حسین بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کار مطالعات منابع آب دریاچه گهر در مدت زمان 14 ماه مستمر انجام و نتیجه مطالعه در قالب طرحی تدوین شد.

وی با بیان اینکه این مطالعات هم در سطح و هم در عمق دریاچه در قالب ایستگاههای متعدد نمونه گیری صورت گرفته است، بیان داشت: در این راستا محققانی از مرکز برای انجام مطالعات در استان و در محل دریاچه حضور پیدا کردند.

بازگیر با بیان اینکه برای انجام مطالعات آب گهر تجهیزات لازم به محل این دریاچه منتقل شد، یادآور شد: نتایج این مطالعات در قالب مجموعه ای کامل به منظور استفاده در تصمیم گیری ها منتشر می شود.

مدیر کل حفاظت از حفاظت از محیط زیست استان لرستان همچنین از پیگیری برای انجام مطالعات آب غار ماهی کور خبر داد و بیان داشت: در این زمینه سازمان زمین شناسی استان لرستان پیشنهاد انجام این مطالعات را داده است.

بازگیر عنوان کرد: در این راستا به دنبال آن هستیم که مطالعات مربوط به محدودیت های زمین شناسی این غار مورد بررسی قرار گرفته و آب آن نیز نمونه برداری شود.

وی با بیان اینکه غار ماهی کور تنها اثر طبیعی ملی لرستان است یادآور شد: انجام مطالعات لازم در این زمینه می تواند به ارتقای حفاظت زیستگاه گونه منحصر به فرد ماهی کور کمک کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  18