درگیری نیروهای امنیتی با طرفداران اخوان به مرگ یک معترض دیگر انجامید

منابع مصری از انفجار بمب در شهرک نصر قاهره و تدابیر امنیتی ویژه ای که به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ شده است خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز، منابع مصری از انفجار بمبی در نزدیکی یکی از مساجد در شهرک نصر قاهره پس از پراکنده شدن تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین بدون اینکه تلفاتی به دنبال داشته باشد خبر دادند.

از سوی دیگر منابع مصری اعلام کردند: ارتش مصر تدابیر امنیتی ویژه ای را در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روزهای 26 و27 ماه مه جاری اتخاذ کرده اند.

این منابع افزودند: به تدریج تا روز یکشنبه نیروهای امنیتی در همه مناطق حضور پیدا خواهند کرد و تعداد نیروهای امنیتی 182 هزار نفر خواهد بود و همه دستگاه ها و نهادها از جمله وزارت کشور و کمیته عالی انتخابات و دیگر دستگاه های مربوطه هماهنگی گسترده ای برای برقراری تامین انتخابات خواهند داشت.

از سوی دیگر نیروهای مسلح مصر از مصری ها خواست که با نیروهای امنیتی نهایت همکاری را داشته باشند و هنگام حضور در پای صندوق های رای از آوردن کیف یا هر ادوات اضافه در روزهای دوشنبه و سه شنبه آینده پرهیز کنند.

در بیانیه نیروهای مسلح بر ضرورت توقف نکردن خودروها، موتور سیکلت ها و فروشندگان دوره گرد در نزدیکی حوزه های اخذ رای تاکید شده است و هدف از این اقدامات را جریان عادی انتخابات دانسته اند.

نیروهای مسلح مصر در بیانیه خود از شماره های تماس مستقیم با اتاق عملیات نیروهای مسلح برای گزارش مشکلات در روند انتخابات خبر دادند.

از سوی دیگر  در حمله نیروهای امنیتی مصر به طرفداران مرسی در منطقه المطریه یک نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

ائتلاف حمایت از «محمد مرسی» و اخوان المسلمین طی فراخوانی طرفداران خود را به برگزاری تظاهرات در هفته  انقلابی تحت عنوان «ریاست خون را تحریم کن» دعوت کرد.

نیروهای امنیتی به منظور مقابله با تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین در میادین اصلی شهر قاهره و مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه مستقر شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20