افزایش سهم مدیریت ریسک در بودجه فناوری اطلاعات شرکت ها

شرکت تحقیقاتی فایننشال اینسایت،پیش بینی کرد

بنا به پیش بینی شرکت تحقیقاتی فایننشال اینسایت، هزینه مدیریت ریسک شرکت های فعال در بازارهای مالی تا سال 2018 یک چهارم بودجه فناوری اطلاعات این شرکت ها را تشکیل خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرکت تحقیقاتی فایننشال اینسایت پیش بینی کرده در سطح جهان، هزینه های مربوط به مدیریت ریسک تا سال 2015 به 2/79 میلیارد دلار و تا سال 2018 به 3/97 میلیارد دلار افزایش یابد. و این به معنای رشد 2/7 درصدی سالانه در هزینه هایی است که شرکت های یاد شده باید در حوزه امنیت صرف کنند.

به عنوان درصدی از کل بودجه فناوری اطلاعات که پیش بینی می شود تا سال 2018 به 530 میلیارد دلار برسد، سرمایه گذاری در فناوری های مقابله با ریسک بطور متوسط 1/17 درصد کل بودجه فناوری اطلاعات را در سال 2015 تشکیل خواهد داد. تا سال 2018 این سهم افزایش می یابد و به 2/18 درصد خواهد رسید. بخش هایی که بودجه به آنها تعلق خواهد گرفت و بیشترین رشد را دارند عبارت هستند از: کنترل های داخلی، ریسک های اعتباری، امنیت اطلاعات و امنیت سایبری.

بخش بازارهای مالی بیشترین درصد کل هزینه فناروی اطلاعات را برای خدمات و فناوری مقابله با ریسک دارد و این امر نشان دهنده حساسیت این بخش ها است. برای سال 2015 سهم بودجه حوزه مقابله با ریسک از کل بودجه فناوری اطلاعات 2/22 درصد است که رشدی 2/14 درصدی را نشان می دهد.

مایکل ورساک، رییس بخش تحقیقات جهانی در شرکت تحقیقاتی فایننشال اینسایت می گوید: «رشد سرمایه گذاری ها در حوزه مدیریت ریسک همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و در بین تمام حوزه های عملیاتی که بودجه به آنها اختصاص می یابد سخت افزار، نرم افزار و خدمات در بازارهای مالی بیشترین سهم را خواهند داشت. با توجه به اینکه نرخ رشد سرمایه گذاری ها افزایش خواهد یافت شرکت ها باید برای عملیات مدیریت ریسک خود بیشترین اهمیت را قایل شوند و آن را در برنامه های بهینه سازی فناوری اطلاعات در اولویت قرار دهند. مدیریت ریسک باید در تمام حوزه های عملیاتی نظیر محصولات، مقررات فناوری اطلاعات و … اجرا شود طوری که به تدریج شرکت های به سمت مدیریت جهانی داده­ها و یکپارچه­سازی استانداردها حرکت کنند و تصمیم­گیری­های خود در زمینه مقابله با ریسک را بهبود بخشند.»

همزمان با گسترش ابزارهای ارتباطی و پیچیده­تر شدن ساختارهای مالی، شرکت ها برای حفظ امنیت اطلاعات باید از سیستم­ها سخت افزاری و نرم افزاری جدید استفاده کنند. این امر عموما با هدف ایجاد اطمینان در مشتری­ها صورت می گیرد. نادیده گرفتن مدیریت ریسک به معنای قرار گرفتن شرکت در مسیر از دست دادن اعتبار خود و اطمینان مشتری هاست.

تحقیقی که از سوی موسسه تحقیقاتی سلنت انجام شده نشان می دهد، در سال جاری میلادی هزینه بانک ها در حوزه فناوری اطلاعات در آمریکای شمالی، اروپا و حوزه آسیا و اقیانوسیه به 188 میلیارد دلار خواهد رسید که رشدی 4/4 درصدی را نسبت به سال 2013 نشان می دهد. در اروپا هزینه بانک ها در این حوزه با 9/2 درصد افزایش به 1/62 میلیارد دلار خواهد رسید. در آمریکا و کانادا سرمایه گذاری بانک ها در حوزه فناوری اطلاعات با 5/4 درصد رشد به 5/59 میلیارد دلار می رسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄    =  10