ایرانی ها رکورد مهاجرت به آلمان را شکستند

اداره مهاجرت آلمان جدیدترین آمار خود را درباره سال 2013 منتشر کرده و بر اساس آن مشخص شده که مهاجرت به این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبرآنلاین اداره مهاجرت آلمان جدیدترین آمار خود را درباره سال 2013 منتشر کرده و بر اساس آن مشخص شده که مهاجرت به این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

آلمان به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان همواره  در صدر مقاصد جذاب برای مهاجران بوده است.

اقتصاد پیشرو و جذابیتهای فرهنگی این کشور باعث شده است که ایرانیان بسیاری در هنگام تصمیم به مهاجرت آلمان را مدنظر داشته باشند.بر اساس این آمار شمار ایرانیان مهاجر به آلمان در این سال بیش از 8 هزار نفر بوده است.

دویچه وله می نویسد،بر مبنای داده‌های اداره آمار فدرال آلمان، شمار مهاجران به آلمان در سال 2013 میلادی 146 هزار نفر نسبت به سال 2012 افزایش یافته است. گفته می‌شود این افزایش 13درصدی شمار مهاجران از سال 1993 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شمار بالای مهاجران به آلمان در حالی است که در سال 2013 از این کشور 789 هزار نفر به دیگر کشورهای جهان مهاجرت کرده‌اند. این رقم نسبت به سال 2012 میلادی 77 هزار نفر (حدود 11 درصد) افزایش نشان می‌دهد.

مهاجران به آلمان

اداره آمار فدرال آلمان همچنین گزارش داده است که یک میلیون و 108 هزار نفر از مجموع یک میلیون و 226 هزار مهاجر به آلمان خارجی بوده‌اند. مهاجرت این تعداد خارجی به آلمان نسبت به سال 2013 افزایشی 15درصدی را نشان می‌دهد. دیگر مهاجران به آلمان، آلمانی‌هایی بوده‌اند که به اقامت خود در دیگر کشورهای پایان داده و بازگشته‌اند.

بیشتر خارجیانی که به آلمان مهاجرت کرده‌اند از کشورهای اتحادیه اروپا خود را به این کشور رسانده‌اند. بیشترین مهاجرت به آلمان چون گذشته به کشور لهستان تعلق دارد. در سال گذشته 189 هزار لهستانی به آلمان مهاجرت کردند که به نسبت سال قبل از آن افزایشی 72 هزار نفری را نشان می‌دهد.

از تحلیل اطلاعات اداره فدرال آمار آلمان مشخص می‌شود که شمار مهاجران به آلمان از کشورهای بحران‌زده اروپا بیش از دیگر کشورهای اروپایی است.

شمار مهاجران از ایتالیا در سال 2013 به نسبت سال قبل از آن افزایشی 52 درصدی را نشان می‌دهد. همین آمار درباره اسپانیا، دیگر کشور بحران‌زده اروپایی، افزایشی 22 درصدی را نشان می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  1  =