توضیح مدیر عامل همراه اول درباره مبلغ این دوره قبوض

با هدف ارائه سرویسهای سلامت، همراه اول و سازمان نظام پزشکی کشور تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا طی مراسمی که در برج همراه برگزار شد، همراه اول و سازمان نظام پزشکی ایران برای ارائه خدمات و سرویس‌های سلامت، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

در این مراسم که وحید صدوقی – مدیرعامل همراه اول -، علی رضا زالی – رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران -، جمعی از مدیران اپراتور اول و سازمان نظام پزشکی و تعدادی از اصحاب رسانه حضور داشتند، مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه 100 درصد شهرها و جاده‌های اصلی کشور تحت پوشش اپراتور اول است گفت: سازمان نظام پزشکی نیز پوشش گسترده ای دارد و نهاد بسیار مهمی است؛ با این همکاری، گروههای تخصصی می توانند نیازهای خود را براحتی برطرف کنند.

پاسخ مدیر عامل همراه اول به منتقدان گرانی

اما مدیر عامل همراه اول در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره مشترکانی که بر این باورند قبض‌های موبایلشان پس از تغییر تعرفه

رشد داشته و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که علیرغم آنچه پیش از این مبنی بر افزایش شش درصدی تعرفه‌های همراه اول عنوان شده بود در حال حاضر و با صدور اولین دوره قبض‌ها برخی کاربران از افزایش دو برابری رقم قبض‌های خود گلایه دارند، اظهار کرد: در یک قبض تلفن همراه آیتم‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود ودر آن مواردی مانند هزینه رومینگ بین الملل، ارزش افزوده، GPRS، مکالمه و مالیات محاسبه می‌شود امسال فقط مالیات ما نسبت به سال قبل حدود 33 درصد رشد داشته و حدود شش درصد به هشت درصد رسیده است.

وی ادامه داد:‌ این موارد جزو آیتم‌های مهمی است که هم در سیم کارت‌های دائمی و هم در سیم کارت‌های اعتباری اعمال می‌شود و بر همین اساس تغییراتی در هزینه‌های کاربر ایجاد می‌کند.

صدوقی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: پیش از این قبوض برخی افرادی که علاقه به بررسی مجدد قبض‌هایشان داشتند مورد بررسی مجدد قرار گرفت و نکته جالب آن‌که در اکثر این موارد هزینه‌ها از بخش دیگری رشد پیدا کرده بود و گاه حتی حجم مکالمه هم کاهش داشت.

مدیر عامل همراه اول ادامه داد:‌ پیش از این اگر مشترکی تماس‌هایش تماما شهری بود اکنون این مشترک با افزایشی حدود 25 درصد در رقم قبض خود مواجه خواهد شد اما اگر مشترکان ما تنها تماس بین شهری داشته باشند حدود 20 تا 30 درصد کاهش هزینه خواهند داشت پس بسته به نوع استفاده کاربران از سیم‌کارتشان هزینه‌های آن‌ها می تواند متفاوت باشد و نمی توان به طور کلی این گونه گفت که قبض‌های تلفن همراه در دور جدید دو تا سه برابر شده است. قطعا این گونه نیست مگر این که حجم تماس شهری مشترکان افزایش داشته واکثر تماس‌های آن ها درون شهری باشد.

صدوقی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که به طور مشخص کدام سرویس‌ها به غیر از مکالمه هزینه‌ها را بالا برده‌اند توضیح داد: اگر حجم تماس افراد افزایش پیدا کند و یا استفاده آن‌ها از سرویس‌های ارزش افزوده بیشتر شود ممکن است هزینه قبض‌ها نیز دستخوش تغییر شود به عنوان مثال ممکن است در دوره جدید یک مشترک از GPRS (اینترنت تلفن همراه) بیشتر از دوره‌های قبل استفاده کرده باشد یا هزینه رومینگ و بین الملل به جمع هزینه‌هایش اضافه شده باشد.

***هزینه‌های GPRS که به 300 هزار تومان می‌رسد…

وی درعین حال خاطرنشان کرد: اما با این وجود اگر بخواهیم تنها مکالمه‌های شهری، بین شهری و جابه‌جایی را درنظر بگیریم مجموع هزینه های کاربران به طور میانگین حدود شش درصد رشد داشته است که البته بار دیگر تاکید می کنم این مساله به شرطی است که تناسب در میزان تماس‌های شهری و بین شهری برقرار بوده باشد اما اگر این هزینه‌ها همان طور که گفتم تنها مربوط به تماس‌های شهری باشد هزینه کاربر بیش از 20 درصد افزایش خواهد داشت.

اما مدیر عامل اپراتور اول در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این که گاه برخی کاربران در قبض‌های خود با رقم 70 تا 80 هزار تومانی اینترنت مواجه می‌شوند درحالی که استفاده‌ای از این سرویس نداشته‌اند توضیح داد:‌ در گوشی‌های هوشمند نرم‌افزارها و برنامه‌ها به طور خودکار به روز می‌شوند و یا گاه خبرنامه‌هایی برای صاحب گوشی فرستاده می‌شود یعنی به عبارت دیگر اگر خود فرد هم استفاده‌ای از اینترنت نداشته باشد با نصب این برنامه‌ها به طور خودکار از اینترنت او استفاده می‌شود.

او ادامه داد: به همین دلیل توصیه ما این است که مشترکانی که تلفن هوشمند دارند و برروی آن نرم افزاری نصب کرده‌اند بسته‌های تخفیفی اینترنت را فعال کنند چرا که هزینه یک بسته در طول ماه حداکثر 10 هزار تومان می‌شود اما اگر افراد بسته ای برای این افراد فعال نکنند ما مواردی داشته‌ایم که فرد حتی تا 300 هزار تومان هزینه اینترنت داشته و جالب آن که خودش هم موردی را دانلود و بارگذاری نکرده است.

صدوقی همچنین اظهار کرد: به هر حال رشد ترافیک دیتا ما در 15 ماه گذشته بالغ بر 1300 درصد بوده است و به دنبال توسعه نرم افزارها و برنامه‌ها و نصب آنها بر روی گوشی‌های هوشمند استفاده از اینترنت موبایل هم گسترش پیدا می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  −  33  =