جام جهانی ۲۰۱۴ بهانه‌ای برای تهدیدات سایبری

شرکت امنیتی ترند میکرو،عرضه کننده محصولات آنتی ویروس نسبت به رشد تهدیدات سایبری، ویروس‌ها، تروجان‌ها و بدافزارهای مرتبط با جام جهانی هشدار داد و کاربران را به نصب نرم افزارهای امنیتی معتبر تشویق کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از ترندمیکرو، به زودی جام جهانی فوتبال در کشور برزیل آغاز می شود و دهها میلیون نفر اخبار آن را از طریق رسانه ها و مخصوصآ شبکه جهانی اینترنت پیگیری خواهند کرد.

شروع جام جهانی بهانه ای است که خلافکاران و سارقان سایبری با استفاده از علاقه مندی کاربران آنها را به وسیله هرزنامه ها ، ویروسها ، لینکهای آلوده و بدافزارها آماج حملات خود قرار دهند و استفاده از آنتی ویروس‌های معتبر بهترین و مطمئن ترین روش برای شناسایی و مقابله با این خطرات سایبری است .

برای نمونه ترند میکرو از شناسایی یک صفحه اینترنتی آلوده خبر داد که از طریق هرزنامه برای کاربران ارسال شده بود.

ویروس BKDR_BLADABIN.AB قادر به سرقت اطلاعات حساس قربانی بود و این قابلیت را دارد که خلافکاران سایبری از دور فرامین دیگری را به آن ارسال کنند .

همچنین محققین ترند میکرو هشدار دادند مراقب وب سایتهای کلاهبرداری باشید.

برای نمونه فقط وب سایت رسمی فیفا اجازه فروش بلیطهای جام جهانی را دارد و کاربران از مراجعه به دیگر وب سایتا برای خرید بلیط جدآ خودداری کنند .

در این بین وب سایتهای جعلی مشاهده شده اند که بلیطهای جام جهانی را حتی تا 4 هزار برابر گران‌تر از وب سایت رسمی فیفا عرضه میکنند. ترند میکرو نمونه آن را شخصی معرفی میکند که برای بازی آلمان – پرتغال مبلغ 4 هزار دلار پرداخت کرده و تاکنون بلیطی به دستش نرسیده است .

Fernando Mercês از محققین تهدیدات سایبری شرکت ترند میکرو می‌گوید : جام جهانی فوتبال 2014 بهانه و طعمه بسیار خوبی برای خلافکاران سایبری است تا به گسترش بدافزارها و ویروسها و تهدیدات سایبری اقدام کنند .

ایمیلهای فیشینگ از دیگر روشهایی است که سارقان سایبری به وسیله آنها سعی در سرقت اطلاعات کاربران دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −  94  =