نسخه بتای مترجم آنی اسکایپ امسال عرضه می‌شود

مایکروسافت با هدف تسهیل ارتباط میان افراد غیر همزبان قصد دارد نسخه بتای نرم افزار مترجم اسکایپ را تا اواخر امسال روانه بازار کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از پی سی ورلد، این مترجم در قالب برنامه‌ای برای ویندوز 8 و به صورت آزمایشی عرضه خواهد شد. کاربرانی که به زبان‌های مختلف سخن می‌گویند می‌توانند با استفاده از نرم افزار یاد شده به طور آنی جملات خود را به زبان طرف مکالمه ترجمه کنند.

نمونه‌ای از کارکرد این نرم افزار برای ترجمه صوتی از انگلیسی به آلمانی به تازگی از سوی مایکروسافت به نمایش درآمده است. البته این فناوری به طور متنی هم قابل استفاده است.

مایکروسافت تلاش برای ابداع این فناوری را از سال 2012 آغاز کرده است. اولین تلاش ها در این زمینه توسط ریک رشید یکی از کارکنان واحد تحقیقات مایکروسافت در چین آغاز شد و وی موفق شد فایل های صوتی را از زبان انگلیسی به زبان چینی مانداریان ترجمه کند.

قابلیت پردازش صدا، تشخیص صوت و ترجمه لغات و اصطلاحات از جمله امکانات و توانمندی هایی است که در این برنامه پیش بینی شده است. در حال حاضر شرکت های بزرگی مانند گوگل و شرکت مخابراتی ژاپنی NTT DoCoMo هم در حال فعالیت در این زمینه هستند، اما هنوز به راه حلی جامع دست نیافته اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  5