قیمت جهانی طلا در پنجمین جلسه متوالی کاهش یافت

قیمت جهانی طلا در پنجمین جلسه متوالی کاهش یافت و در معاملات امروز دوشنبه به 1247 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، به دلیل افزایش شاخص ها در بازارهای بورس جهان و تقاضای فیزیکی ضعیف در آسیا، قیمت طلا امروز برای پنجمین جلسه متوالی کاهش یافت، تا طولانی ترین نوار کاهشی را از ماه نوامبر سال گذشته تاکنون به ثبت برساند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1247 دلار سنت رسید که فاصله چندانی با پایین ترین قیمت 4 ماه گذشته (1241.99 دلار) که در روز جمعه به ثبت رسانده بود نداشت. این کاهش قیمت متوالی 5 جلسه ای، طولانی ترین دوره کاهشی پس از کاهش اتفاق افتاده در اکتبر و نوامبر است که طی آن قیمت طلا 7 جلسه متوالی با کاهش همراه بود.
در بازارهای آسیایی، شاخص های سهام در بورس توکیو پیشتاز بود که ناشی از افزایش شاخص سهام در وال استریت و آمارهای مثبت از اقتصاد چین بود.
یک تاجر در توکیو به رویترز گفت: «چشم انداز فنی برای طلا خیلی خوب به نظر نمی رسد. احتمال زیادی وجود دارد که قیمت طلا به 1230 دلار برسد و سپس به 1200 دلار سقوط کند.»
وی افزود: «بازارهای فیزیکی واکنش خیلی زیادی به کاهش قیمت هفته گذشته نشان نداده اند، اما اگر قیمت ها به 1200 دلار سقوط کند، ممکن است شاهد برخی حرکت ها باشیم.»
وانگ تائو، تحلیلگر فنی در مورد وضعیت بازار فلز زرد گفت، انتظار می رود قیمت طلا سطح فنی 1229 دلار را پشت سر بگذارد و به پایین تر از این رقم برسد.
با توجه به پیش بینی کاهش بیشتر قیمت طلا، خریدهای فیزیکی پس از کاهش قیمت های هفته گذشته چندان افزایش نیافت. همچنین در چین، بزرگترین واردکننده طلای جهان، بانک ها مقدار زیادی طلا از سال گذشته ذخیره کرده اند و این موجب شده است که آنها پیش از خرید بیشتر، بر روی فروش ذخایر موجودشان تمرکز کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −  16  =