بیانیه وزارت خارجه ایران درباره انتخابات سوریه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم مقاوم جمهوری عربی سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و تبریک این دستاورد بزرگ به ملت و دولت سوریه، از تمهیدات خوب دولت این کشور در برگزاری این انتخابات برغم شرایط سخت میدانی و تنگناهایی که برخی جهات خارجی در سازوکار برگزاری انتخابات ایجاد کردند تقدیر کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای ، جمهوری اسلامی ایران با حمایت از برگزاری این انتخابات و نتیجه آن به عنوان یک حق مشروع و تصمیم داخلی ، احترام به رای مردم سوریه بعنوان تنها تصمیم گیرنده سرنوشت سیاسی خویش را مورد تاکید قرار می دهد .

بی شک این انتخابات که با رویکردی رقابتی و در چارچوب معیارهای دمکراتیک صورت گرفت نوید دهنده مرحله نوینی از ثبات و وفاق ملی در این کشور است و امید میرود این تحول به تقویت روند آشتی داخلی و هم افزایی در جهت تامین منافع مردم سوریه و خروج نهایی از بحران و برقراری صلح و ثبات و آرامش بینجامد.

جمهوری اسلامی ایران امیدوار است کشورهایی که تاکنون با اقدامات غیر سازنده و سلبی به بی ثباتی در سوریه دامن می زدند تصمیم سرنوشت ساز مردم سوریه را محترم شمارند و به جای دامن زدن به خشونت و حمایت از گروههای تروریستی و افراطی، تلاش خود را بر بازسازی این کشور و یاری رساندن به مردم سوریه معطوف کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =