کاهش ۸۰ درصدی کارمزد معاملات صندوق توسعه بازار سرمایه

رییس سازمان بورس با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی بورس که به ریاست وزیر اقتصاد، در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، از تصویب انتشار اوراق سپرده کالایی در بورس کالای ایران و تخفیف 80 درصدی سهم ارکان بازار از کارمزد معاملات صندوق توسعه بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صالح آبادی گفت: براساس این مصوبه، مقرر شد انتشار اوراق گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران، ابتدا از برخی کالاها شروع شده و به تدریج، درخصوص سایر کالاها نیز توسعه یابد.

دبیر شورای عالی بورس همچنین با اشاره به تأکید اعضای شورای عالی بورس بر لزوم اتخاذ سازوکارهای حمایتی از صندوق توسعه بازار سرمایه و اعطای مشوق های لازم در این خصوص، افزود: با تصویب شورای عالی بورس، مقرر شد کارمزد ارکان بازار، شامل سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از محل معاملات صندوق توسعه بازار سرمایه، با 80 درصد تخفیف، محاسبه و پرداخت شد.

سخنگوی سازمان بورس خاطرنشان کرد: شورای عالی بورس در نشست اخیر خود، با تأکید بر ضرورت فعالیت صندوق های بازارگردانی در بازار سرمایه، به عنوان حلقه مفقوده نهادهای مالی در این بازار، مقرر کرد این صندوق ها، با رویکرد علمی و با هدف تقویت نقدشوندگی سهام در بازار سرمایه، راه اندازی شده و توسعه یابند.

صالح آبادی معافیت اسناد خزانه اسلامی از ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را از دیگر مصوبات نشست اخیر شورای عالی بورس برشمرد.

در این نشست، همچنین محمد سلطانی به عنوان عضو اصلی و مهدی ابراهیمی به عنوان عضو علی البدل هیأت داوری بازار سرمایه انتخاب شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  3  =