تفاوت قیمت خودروها در کارخانه و بازار

بنا براین هدف شورای رقابت مبارزه با بازارهای حاشیه و واسطه‌گری در حوزه خودرو است و دستورالعمل شورا قیمت خودروهایی که از طریق کارخانه واگذار می‌شوند را تعیین می‌کند اما متاسفانه به دلیل وجود برخی بازارهای کاذب برخی از خودروها نسبت به قیمت کارخانه با فاصله‌ای 30 درصدی در بازار معامله می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به عنوان مثال هم اکنون در حالی که قیمت کارخانه‌ای خودرو تیبا حدود 20 میلیون تومان است این خودرو در بازار آزاد به قیمت حدود 23 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
 
سایپا sx 111 نیز در حالی به قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد که قیمت کارخانه این خودرو حدود 18 میلیون تومان است.
 
در حالی که قیمت تندور 90 E2 در شرکتهای سازنده حدود 36 میلیون تومان است این خودرو در بازار آزاد به قیمت حدود 40 میلیون تومان عرضه می‌شود.
 
همچنین خودرو رانا در حالی به قیمت حدود 31 میلیون تومان از سوی شرکت سازنده عرضه می‌شود که قیمت این خودرو در بازار حدود 33 میلیون تومان است.
 
خودرو پژو 405 نیز در بازار آزاد به قیمت حدود 30 میلیون تومان و در کارخانه به قیمت حدود 27 میلیون 500 هزار تومان عرضه می‌شود.
 
پژو پارس سال نیز در حالی به قیمت حدود 33 میلیون تومان از سوی شرکت سازنده عرضه می‌شود که قیمت این خودرو در بازار حدود 37 میلیون تومان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  56  =  60