سائوپائولو شهری شبیه تهران و میزبانی کم فروغ

نگاه‌ افکار مردمی به شهر میزبان دیدار افتتاحیه جام جهانی کاملا متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به برزیل، آنچه در نگاه اول شهر سائوپائولو را برای ایرانیان جذاب می‌کند شباهت ساختار و معماری آن با تهران است. ساختمان‌های ناهمگون و نامتوازن و ترکیبی از سنت و مدرنیته در ساخت منازل و بناها و البته خیابان های پر ترافیک سائوپائولو را بسیار به پایتخت ایران شبیه کرده است.

اتوبان های ورودی شهر به ویژه از سمت فرودگاه سائوپائولو مملو از تابلوهای تبلیغاتی با موضوع جام جهانی به ویژه با نام بازیکنان تیم ملی برزیل ملقب به سلسائو و همچنین هواداران فوتبال از نقاط مختلف جهان است.

با این حال در بخش های دیگری از شهر به ویژه مناطق متوسط و فقیر اثری از این هیجان و حتی هیچ نشانه ای از اینکه سائوپائولو یک روز دیگر میزبان جام جهانی است دیده نمی‌شود.

برج ها و ساختمان های مرتفع در کنار آپارتمان ها و خانه های کوچک یا ماشین های گرانقیمت در مقایسه با مردم فقیر در شهر، فاصله طبقاتی در سائوپائولو را نمایان می‌کند. هر چند پنجشنبه 22 خرداد با دیدار برزیل و کرواسی جام جهانی فوتبال از سائوپائولو کلید خواهد خورد اما در چهره بسیاری از مردم خسته و در حال بازگشت از محل کار این شهر علاقه ای به این رویداد دیده نمی‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  4