سفارت انگلیس در تهران بازگشایی می‌شود

ویلیام هیگˈوزیرامورخارجه انگلیس خطاب به نمایندگان مجلس عوام این کشور اعلام کرد: در ادامه بهبود روابط (با ایران) درماه های اخیر، اکنون شرایط برای بازگشایی سفارت (در این کشور) کاملا مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا هیگ همچنین گفت ˈسفارت انگلیس در تهران به سرعت بعد از طی مراحل اداری و کاربردی لازم بازگشایی می شود و این امر نشانه ای از اعتماد فزاینده در وضعیت روابط بین دو کشور استˈ.

وی یادآور شد: ˈمن هرگز تردیدی در این مورد نداشته ام که اگر شرایط اجازه دهد، ما باید در تهران سفارتخانه داشته باشیم. ایران کشوری مهم در منطقه ای متشنج است و داشتن سفارتخانه در سراسر جهان حتی در شرایط دشوار، محوریترین رویکرد دیپلماتیک جهانی انگلیس است.

قرار است وزیر امور خارجه انگلیس در مجلس عوام حاضر شده و به سوالات نمایندگان در خصوص طرح خود برای بازگشایی سفارت ایران پاسخ دهد.

هیگ گفته است که به دنبال تضمین های کافی برای حفظ امنیت کارکنان دیپلماتیک انگلیس بوده است تا آنها بتوانند بدون مانعی به وظایف خود عمل کنند.

اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه از تماس تلفنی ویلیام هیگ با ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه، خبر داده بود. بر اساس این خبر دو طرف در این گفت و گو در باره بحران عراق به تبادل نظر پرداختند.

سفارت انگلیس از سال 2011 میلادی (1390) در تهران در پی اعتراض شماری از دانشجویان به تحریم بانک مرکزی ایران توسط وزارت دارایی بریتانیا تعطیل شد.

پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و سیاست های تعاملی دولت یازدهم در روابط بین الملل، لندن در نوامبر 2013 (آذر 1392) ˈآجی شارماˈ را به عنوان کاردار غیر مقیم بخود رای سفارت در ایران و تهران نیز ˈمحمد حسن حبیب الله زادهˈ را به عنوان کاردار غیر مقیم در انگلستان تعیین کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7