هیچ تفاهمنامه‌ای برای اعزام هواداران به جام جهانی منعقد نشد

یک مقام مسوول در بانک گردشگری اعلام کرد

سرگردانی تعدادی از هواداران ایرانی اعزام شده به جام جهانی برزیل در حالی متوجه عدم پایبندی نسبت به تفاهمنامه منعقد شده برای تسهیل روند این سفر بین برخی سازمان ها می شود که اصلا چنین تفاهمنامه‌ای وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا روزهای اخیر و همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی، سفر تعدادی از هموطنانمان برای تماشای این مسابقات با حواشی و به تبع آن انتقادهایی از نحوه اعزام و حمایت از آن ها از سوی سازمان های مختلف مطرح شد.

این در حالی است که دبیر ستاد ویژه پشتیبانی از تیم ملی در وزارت خارجه و سفیر سابق ایران در برزیل با اشاره به پیش بینی هزینه‌های اعزام هواداران در اواخر سال و دعوت از آژانس هایی که توانایی انجام این کار دارند گفت که بانک گردشگری از این مورد استقبال کرد و قرار شد در ازای پرداخت وام با بازپرداخت یک ساله و سود 4 درصد هواداران ایرانی را به برزیل ببرد همچنین مقرر شد مبلغ دو میلیارد تومان هم این بانک برای تهیه اقلامی نظیر پرچم و شال هزینه کند. بعد از این اعلام علاقه، بیش از 20 جلسه با حضور آقای کفاشیان و آقای جهانگیری رییس این بانک برگزار کردیم و در حضور معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این تفاهم‌نامه امضا شد اما پس از این مشخص نشد که چه اتفاقی افتاد که یک شبه همه چیز منحرف شد.

اما این اظهارات در شرایطی عنوان شد که رحمانی‌موحد – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمورد تفاهمنامه‌ای بین فدراسیون فوتبال، بانک گردشگری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای تامین هزینه‌ی اقلام فرهنگی و کمک به هواداران برای سفر به جام جهانی که در ادامه منحرف شده، تصریح کرد که من اصلا در جریان آن تفاهم‌نامه نیستم و اگر گفته شده این تفاهمنامه در حضور معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امضا شده، منظور "من" بودم، چون معمولا من به عنوان نماینده این سازمان در چنین برنامه‌هایی معرفی می‌شدم اما از وجود چنین تفاهمنامه‌ای خبر ندارم.

در عین حال پیگیری خبرنگار ایسنا از مسوولان بانک گردشکری نشان داد که هیچ گونه تفاهمنامه ای که از آن سخن گفته می شود وجود نداشته است که در این رابطه رییس کل روابط عمومی بانک گردشگری به ارائه توضیحاتی پرداخت.

تفاهمنامه‌ای امضا نشد

مهدی اسدی، رییس روابط عمومی بانک گردشگری با بیان این‌که بانک گردشگری قاعدتا خود را در خصوص صنعت گردشگری و تسهیل در روال سفر هموطنان، چه در مسابقات جام جهانی و یا سفرهای دیگر مسوول دانسته و در عین حال وظیفه خود می‌داند اظهار کرد: در مورد ارائه‌ی تسهیلات برای متقاضیان سفر به برزیل در جام جهانی نیز در سال گذشته از بانک گردشگری درخواست کمک شد.

وی در توضیح برگزاری جلسات مشترک با حضور مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان میراث، که در برخی خبرها به آن اشاره شده، افزود: ما در یکی دو جلسه‌ای که در این رابطه با حضور مسوولین از جمله مقامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و فدراسیون فوتبال برگزار شد، عنوان کردیم که بانک گردشگری می‌تواند تسهیلاتی را برای آسان‌تر شدن سفر به جام جهانی فراهم کند. در آن زمان قرار بود ما مذاکراتی را در حوزه کمک به تسهیل روند سفر هم میهنان و مشوقان تیم ملی فوتبال، انجام دهیم.

اسدی با اشاره به اهمیت موضوع سفر هموطنان به جام جهانی گفت: از این‌رو مطرح کردیم که باید نکات بسیار ظریف مورد توجه قرار گیرد به‌طوری که اگر قرار است آژانس‌ها به این مساله ورود پیدا کنند، باید تاییدیه دریافت کرده و از استاندارد کافی برخوردار باشند.

رییس روابط عمومی بانک گردشگری ادامه داد: در زمستان سال گذشته عدم حضور مجموعه بانک گردشگری به فدراسیون فوتبال اعلام شد و طبیعتا هیچ‌گونه تفاهم‌نامه، قرار‌داد و یا معاهده‌ای در فدراسیون، سازمان و بانک گردشگری نه وجود داشته و نه اکنون وجود دارد.

اسدی با بیان این‌که برخی افرادی که در این رابطه اظهار‌نظر می‌کنند، اطلاعات کافی ندارند، بیان کرد: بانک گردشگری و شرکت‌های تابعه آن هیچ‌گونه تفاهم‌نامه و یا فعالیتی در خصوص این تورها نداشتند و علت عدم حضور که بخشی از آن مربوط به فقدان توجه به نکات کمی و کیفی بود، حدود شش ماه پیش اعلام شد.

وی یادآور شد: پیش از این نماینده سازمان میراث فرهنگی و بانک گردشگری در مورد برگزاری کیفی تورهای جام جهانی تذکرات و نکات کلیدی را عنوان کرده بودند، چرا که متقاضیان این سفر مبالغ هنگفتی را باید بپردازند و لازم است تا خاطره خوبی در ذهن آنها به دلیل کیفیت برگزاری، هماهنگی و جزییات سفر وجود داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  7